۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 83006706
T T
۰ نفر
شهرداري سنندج براي عرفه و عيد قربان تمهيدات ويژه اتخاذ كرد

سنندج - ايرنا - همزمان با فرا رسيدن روز عرفه و در آستانه عيد سعيد قربان برخي از سازمان هاي وابسته به شهرداري سنندج از جمله اتوبوسراني و آرامستان ها تمهيدات لازم را براي مراسم روز عرفه و همچنين عيد قربان اتخاذ كرده اند.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري سنندج اظهار داشت: در راستاي رفاه حال زيارت كنندگان اهل قبور 45 دستگاه اتوبوس و تاكسي براي جابجايي شهروندان به آرامستان بهشت محمدي در روز عرفه اختصاص يافته است.
امير جمشيد نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اين اساس 20 دستگاه تاكسي در محوطه بهشت محمدي و 25 دستگاه اتوبوس هم در ميادين اصلي كار انتقال شهروندان براي زيارت اهل قبور را انجام مي دهند.
وي گفت: از اين تعداد، پنج دستگاه اتوبوس در شهرك بهاران، پنج دستگاه در ميدان آزادي و 15 دستگاه اتوبوس در ميدان انقلاب مستقر خواهند شد تا شهروندان را به بهشت محمدي منتقل كنند.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري سنندج يادآور شد: شهروندان به منظور جلوگيري از ترافيك سنگين در راستاي كاهش ترافيك معابر اصلي شهر از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند.

** آماده باش نيروهاي سازمان آرامستان ها در روز عرفه
سرپرست سازمان آرامستان هاي شهرداري سنندج نيز از آماده باش كامل نيروهاي سازمان در روز عرفه و عيد قربان خبر داد و گفت: نيروهاي اين سازمان روزهاي دوشنبه و سه شنبه آمادگي ميزباني از زيارت كنندگان اهل قبور را دارند.
توفيق سرفراز افزود: در صورت ازدحام جمعيت همانند سال هاي گذشته درب هاي ورودي بهشت محمدي بسته خواهد شد و از ورود خودروهاي شخصي جلوگيري مي شود.

** پنج نقطه در سنندج براي عرضه دام زنده تعيين شد
سرپرست سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده هاي كشاورزي شهرداري سنندج نيز با اشاره به تعيين پنج نقطه براي عرضه دام مورد نياز مردم در عيد قربان تاكيد كرد: خدمات در اين محل ها با هدف ساماندهي و متمركز كردن فروش دام زنده به صورت رايگان است.
تورج سلطنت پوري افزود: براين اساس سه راهي تكيه و چمن، قراديان، بالاتر از ميدان سهروردي (چوب فروشان)، ميدان نبوت (حدفاصل نبوت - ايستگاه عباس آباد) و بلوار دكتر حسيني (جنب پل شهرك شهيد ورمقاني) از نقاطي است كه امسال براي عرضه دام زنده در ايام عيد قربان در نظر گرفته شده است.
وي اظهار داشت: اكيپ هاي خدمات شهري نيز در پنج نقطه تعيين شده و محل هاي عرضه دام مستقر هستند و نسبت به تنظيف و شستشوي محل اقدام خواهند كرد.
سرپرست سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده هاي كشاورزي شهرداري سنندج يادآور شد: به غير از محل هاي تعيين شده، اجازه فروش دام در هيچ نقطه اي از سطح شهر داده نخواهد شد.
زيارت اهل قبور در روزهاي عرفه و اعياد فطر و قربان از رسوم ديرينه مردم استان كردستان است، مردم منطقه بر اين باورند كه قرائت فاتحه و خواندن قرآن در روزهاي عيد قربان بر سر مزار اموات باعث خوشنودي خداوند و شادي روح درگذشتگان مي شود.
7348/9102