۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۵
کد خبر: 83126643
T T
۰ نفر

پيست پاپايي زنجان آماده راه اندازي است

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۵
کد خبر: 83126643
پيست پاپايي زنجان آماده راه اندازي است

زنجان - رئيس هيات اسكي زنجان گفت: پيست پاپايي زنجان براي فعاليت دوستداران و علاقه مندان اين رشته از ورزش هاي زمستاني، آماده راه اندازي و فعاليت است.

رضا اژدري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با بارش برف به ميزان لازم و سفيد پوش شدن پيست پاپايي زنجان، انتظار اسكي بازان زنجان به سر خواهد رسيد و هيات اسكي نيز فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
وي با بيان اينكه در صورت به زمين نشستن برف به ارتفاع 10 سانتيمتر، بخش مبتدي پيست براي اسكي كردن فعال خواهد شد، اظهار داشت: اين هيات در صورت بارش برف به ميزان 25 سانتيمتر، بلافاصله با دستگاه برف كوب بستر را در قسمت هاي ديگر پيست پايايي براي ورزش اسكي فراهم خواهد كرد.
اژدري با اشاره به اينكه در زمان حاضر دامنه هاي شمالي شهر زنجان سفيدپوش شده است و اميد مي رود دامنه هاي جنوبي نيز در آينده نزديك سفيدپوش شود افزود: بارش برف در استان زنجان ضعيف است و اگر ميزان بارش ها در پيست درحد مناسب و استاندارد نباشد در اين صورت سلامت اسكي كنندگان به خطر خواهد افتاد.
رئيس هيات اسكي استان زنجان گفت: پيست پاپايي زنجان از مناطق ديدني و زيباي زمستاني اين استان است كه همه ساله با بارش نخستين برف، پذيراي خيل عظيم اسكي بازان مي شود.
اژدري افزود: پيست پاپايي، چهارمين پيست قديمي كشور است و اميد است مسئولان، به اين رشته ورزشي زنجان كه نشاط آفرين بوده و علاقه مندان زيادي را نيز به سوي خود جلب و جذب كرده، توجه خاص و ويژه اي داشته باشند.
وي، قدمت ورزش اسكي در زنجان را بيش از 60 سال اعلام كرد و گفت: هيات اين رشته ورزشي مفرح و شادي بخش زنجان تقريبا از سال 46 شكل گرفته و طي اين مدت نيز توانسته علاقه مندان زيادي را به سوي خود جلب و جذب كند.
اژدري با بيان اينكه سالانه حدود پنج هزار نفر به صورت رسمي و غيررسمي به ورزش اسكي مي پردازند، افزود: از اين تعداد بيش از 2 هزار ورزشكار زن و مرد زنجاني به صورت سازمان يافته و تحت پوشش هيات در اين رشته ورزشي فعال هستند و تعداد 40 مربي اسكي نيز با هيات همكاري دارند كه از اين تعداد 10 نفر زن و مابقي مرد هستند.
6084/6085