۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83233628
T T
۰ نفر
مردم ياري و مردم داري ويژگي اصلي سپاه است

شيراز- ايرنا- فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: مردم داري و مردم ياري يكي از ويژگي‌هاي اصلي سپاه است و اين ارگان نظامي در كنار ايجاد آمادگي دفاعي اين دو مهم را محور اصلي فعاليت‌هاي خود مي داند.

به گزارش ايرنا ، سرلشكر محمدعلي جعفري چهارشنبه در آيين اهداي يك هزار جهيزيه به زوج هاي جوان در شيراز اضافه كرد: سياست راهبردي و انتظاري كه از سپاه و بسيج در جامعه وجود دارد ايجاد رضايت حداكثري مردم است.
وي بيان كرد:اين سازمان تلاش هاي مختلفي را انجام داده كه البته علاوه بر تامين امنيت،نگاهي هم به توسعه فعاليت هاي اجتماعي و محروميت زدايي و خدمت به مردم داشته است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اضافه كرد: كمك به توسعه جامعه، ازدواج آسان و تامين جهيزيه از جمله برنامه‌هايي است كه براي قشر آسيب پذير جامعه انجام شده است و سپاه در استان فارس توانسته با جذب مشاركت هاي درون استاني نقش موفقي در ارائه خدمت رساني به مردم داشته باشد.
جعفري استان فارس را استاني موفق در جذب مشاركت هاي مردمي دانست و افزود: در زمينه تامين اعتبار فعاليت هاي اجتماعي بودجه هاي متمركزي در نظر گرفته شده كه بيشتر به استان هايي تخصيص داده مي‌شود كه بتوانند مشاركت هاي مردمي و استاني را جذب كنند.
او همچنين درباره فعاليت هاي اقتصاد مقاومتي بيان كرد: بيش از يك هزار و 600 پروژه عمراني در استان فارس افتتاح خواهد شد كه از 40 هزار پروژه اقتصاد مقاومتي فعال در كشور سهم استان فارس بايد در اين حوزه افزايش يابد.
جعفري اضافه كرد: براي كاهش محروميت در جامعه بايد علاوه بر بسيج و سپاه ، دستگاه هاي اجرايي و استانداري نيز حمايت ويژه اي انجام دهند تا شاهد از بين رفتن چهره محروميت از جامعه باشيم.

**كاهش 36 درصدي خط فقر
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين كه خط فقر 36 درصد كاهش يافته است عنوان كرد: قبل از انقلاب بيش از 46درصد مردم زير خط فقر بودند يعني بيش از نيمي از جمعيت ايران در آن زمان اما اكنون خط فقر به 10 درصد رسيده است و علاوه بر آن نيز جمعيت رشد قابل توجهي داشته است.
جعفري اظهار داشت: دشمن جنگ اقتصادي را در پيش گرفته است پس بايستي بيشتر از گذشته به مناطق محروم توجه شود تا مشكلات اقتصادي نتواند ضربه اي به خانواده هاي حساس وارد كند.
وي بيان كرد: چهل سال از انقلاب گذشته است و شتاب پيشرفت در ايران بسيار زياد است و نسبت به خيلي از كشورهاي اروپايي توانستيم رشد قابل توجهي داشته باشيم.

**اهداي77 هزار قلم جهيزيه در كشور
سردار سيد ضياء الدين حزني دبير قرارگاه محروميت زدايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در اين مراسم گفت: امسال تمام رده هاي سپاه ، 77 هزار قلم جهيزيه تهيه و توزيع كرده اند و براي اين ميزان جهيزيه اعتباري بالغ بر 385 ميليارد تومان در نظر گرفته شد.

** محروميت زدايي ،محور فعاليت هاي بسيج
فرمانده سپاه فجر استان فارس نيز گفت: يكي از برنامه هايي كه سپاه همواره به دنبال آن است قرار گيري در‌كنار مردم و حمايت از قشر آسيب پذير جامعه است و محروميت زدايي را باايجاد چهار قرارگاه دنبال كرده است.
سردار سرتيپ دوم سيد هاشم غياثي بيان كرد: 40 هزار پروژه عمراني و اقتصاد مقاومتي در كشور در حال حاضر فعاليت مي‌كنند كه از اين تعداد دو هزار و سه پروژه مربوط به استان فارس است كه از بهمن 97 تا بهمن 98 به بهره ‌برداري مي رسند البته علاوه بر اين ميزان دو هزار و 500 پروژه ديگر نيز در دست فعاليت است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس تاكيد كرد:15 منطقه شهري حساس در شيراز در نظر گرفته شده و سعي شده تا با فعاليت در اين مناطق بتوانيم محروميت را از اين مناطق از بين ببريم.
وي بيان كرد : كاهش آسيب هاي اجتماعي ، مشاوره و ارتقاي سبك زندگي ، كمك هزينه هاي ازدواج ، افزايش امنيت و مردمي كردن امنيت از جمله رئوس برنامه هاي خدمت رساني به مردم در مناطق محروم است.
با توجه به همزماني مراسم اهداي هزار جهيزيه به زوج‌هاي جوان و روز درختكاري، در حاشيه اين مراسم فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با كاشت نهال به گراميداشت ياد شهداي مدافع حرم اقدام كرد.
ع.پ /1876