تعامل و همراهی مجلس با دولت در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

شیراز- ایرنا- نائب رییس مجمع نمایندگان فارس گفت: بنای نمایندگان مجلس بر حمایت و تعامل و همراهی با دولت چهاردهم در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به آنها است..

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از دفتر نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا توکل افزود: آنچه در فرایند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اهمیت دارد، انسجام ارکان مختلف نظام و تعامل سازنده مجلس با دولت است.

وی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تشکیل کابینه‌ای متشکل از افراد مومن، کارآمد، انقلابی، امیدوار به آینده، مشهور به پاکدستی و صداقت، دارای نگرش ملی و برخوردار از اعتقاد عمیق به جمهوری اسلامی با احساس مسئولیت مشترک رئیس جمهور منتخب و مجلس ادامه داد: موفقیت رییس جمهور در تمام عرصه‌ها به معنای پیروزی همه ملت است و بر همین اصل، ضرورت دارد که نمایندگان مجلس، رییس دولت را در عمل به وظایف و تحقق وعده‌ها یاری کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه، با اشاره به ضرورت حمایت از دولت اظهار کرد: رییس جمهور، سیاستمداری از جنس مجلس است که سال‌ها وکیل مردم در خانه ملت بوده و حساسیت نهادهای نظارتی را نیز درک می‌کند.

توکل گفت: همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم باید امانتدار کشور و انقلاب باشیم و از دستاوردهای ۴۵ ساله نظام دفاع و پاسداری کنیم.

وی اظهار کرد: اگر هر یک از وزرای پیشنهادی رای اعتماد اکثر نمایندگان مجلس را کسب نکرد به این معنا نیست که آن فرد فاقد صلاحیت و تخصص بوده، بلکه مقصود این است که نمایندگان تشخیص داده‌اند که هم فردی اصلاح تر می توان برای آن جایگاه در نظر گرفت و هم از توان و تخصص گزینه نخست پیشنهادی در جایی دیگر استفاده کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، حجت‌الاسلام خطیب را گزینه‌ای مناسب برای تصدی وزارت اطلاعات دانست و گفت: وی از جمله افراد باسابقه در حوزه امنیتی و اطلاعاتی کشور است که در دوران کاری خود در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و مبارزه با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی به خوبی ایفای نقش کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha