۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴
کد خبر: 83254083
T T
۰ نفر

تردد در 'سه راهي دارلك' محور مهاباد - اروميه تسهيل شد

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴
کد خبر: 83254083
تردد در 'سه راهي دارلك' محور مهاباد - اروميه تسهيل شد

مهاباد - ايرنا - رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي مهاباد گفت: با سه خطه شدن و احداث ميدان در سه راهي دارلك مهاباد، تردد خودروها در محور مهاباد - اروميه آسان تر شده و ترافيك سنگين خودروها را در اين محور مشاهده نخواهيم كرد.

كريم عبدالله پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سال هاي گذشته تردد در اين سه راهي به ويژه در ايام تعطيلات به دليل افزايش تردد خودروها و ايجاد ايست بازرسي با مشكلاتي همراه بود.
وي اضافه كرد: امسال براي حل اين مشكل، طرح بازسازي و ساماندهي اين سه راهي در دستور كار قرار گرفت و با سه خطه كردن مسير، تردد در آن تسهيل شد.
وي گفت: براي اين منظور در محل سه راهي يك ميدان به مساحت 30 متر ايجاد شده و براي هدايت خودروها به سمت مهاباد علاوه بر 2 خط موجود يك خط جديد به طول 320 متر و براي تسهيل خودروهاي عبوري به سمت مياندوآب نيز يك خط جديد به طول 250 متر احداث شده است.
رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي مهاباد با اشاره به اينكه كار عمراني اين پروژه از سال قبل شروع شده بود، اظهار داشت: براي ساماندهي اين مسير در مجموع بيش از 20 ميليارد ريال هزينه شده است.
عبدالله پور اضافه كرد: اين سه راهي به دليل قرار گرفتن در مسير كريدور شمال - جنوب (به طول يكهزار و 450 كيلومتر) و تردد انواع خودروهاي سبك و سنگين از اهميت ويژه اي برخوردار است و افتتاح اين طرح در آستانه تعطيلات نوروز نقش مهمي در روان سازي اين مسير داشته است.
به گزارش ايرنا سه راهي دارلك مهاباد در 15 كيلومتري محور مهاباد به اروميه قرار دارد؛ اين سه راهي يكي از محورهاي مهم ارتباطي در آذربايجان غربي بوده و با احداث كمربندي دارلك - ترشكان به طول بيش از 10 كيلومتر، خودروها بدون تردد از داخل شهر مهاباد، مسير خود را به سمت شهرهاي جنوبي استان ادامه مي دهند.
مهاباد داراي يكهزار كيلومتر راه شامل بزرگراه، راه اصلي، فرعي و راه روستايي آسفالت و شوسه است.
3020/6185/2093