۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۵۶
کد خبر: 83261250
T T
۰ نفر
سيل به تاسيسات آب ۲۹۶روستاي كهگيلويه و بويراحمد خسارت زد

ياسوج- ايرنا- مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي كهگيلويه و بويراحمد گفت: بارش هاي سيل آساي اخير و سيلاب، تأسيسات آب ۲۹۶ روستاي اين استان را تخريب كرد.

فيض الله پاسره روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بارندگي‌هاي سيل آساي اخير اين استان با رانش زمين، طغيان رودخانه‌ها و قطع جاده هاي ارتباطي همراه بود و به تأسيسات ۲۹۶ روستاي استان خسارت وارد و سبب قطعي آب در اين روستاها شد.
وي افزود: تعداد ۲۰ اكيپ (۹۸نفر) تعمير و نگهداري مربوط به شركت آب و فاضلاب روستايي كهگيلويه و بويراحمد با امكانات لازم بسيج شده و فعاليت هاي چشمگيري به منظور برقراري و وصل دوباره آب آشاميدني مردم در استان انجام دادند.
پاسره بيان كرد: رفع ۵۵۹ مورد شكستگي خطوط انتقال و شبكه هاي توزيع آب، خريد و نصب ۶ دستگاه الكتروپمپ، ۲۷ مورد رفع مشكلات تابلو هاي برق سيستم پمپاژها خريد و اجراي ۲ كيلومتر لوله انتقال آب بخشي از اين اقدامات بود.
وي از اجراي مستمر آبرساني سيار براي ادامه روند توزيع آب شرب سالم و بهداشتي به روستاها خبرداد و تصريح كرد: براي حصول اطمينان از آبرساني به موقع در روستاها، توزيع آب روزانه با مدل آبرساني سيار با ۱۶ دستگاه كاميون مخصوص حمل آب آشاميدني انجام مي شود.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: هم اينك آب ۲۸۸ روستاي سيل زده و دچار بحران اين استان وصل شده و در مدار بهره برداري قرار گرفته است.
از يكهزار و 641 روستاي كهگيلويه و بويراحمد يك هزار و 470 روستا از تاسيسات آب آشاميدني سالم برخوردارند.
اين ميزان معادل برخورداري 90 درصد روستاهاي كهگيلويه و بويراحمد از سيستم آبرساني است.
979 روستاي اين استان زير پوشش نظام بهره برداري ( كنتور گذاري) آب هستند.
هم اينك 60 هزار و 208 مشترك آب روستايي در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
بيش از 44 درصد جمعيت افزون بر 713 هزار نفري استان كهگيلويه و بويراحمد بر اساس سرشماري نفوس و مسكن سال 95 در روستاها ساكن هستند.
بارش هاي سيل آساي سامانه اخير در كهگيلويه و بويراحمد خسارت هاي فراوان به بخش هاي مختلف زيربنايي، راه ها، تأسيسات و ساير حوزه ها به ويژه راه هاي ارتباطي اين استان وارد كرد.
طغيان رودخانه ها و سيل همچنين سبب بروز خسارت هاي چشمگير به عشاير و روستاهاي اين استان شد.
ميزان بارش در برخي مناطق همچون قلعه رئيسي كهگيلويه حتي به بالاي 360 ميليمتر گزارش شد.
9868/6110