۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸
کد خبر: 83279017
T T
۰ نفر
1000 ميليارد ريال براي زيرساخت هاي مخابراتي هزينه شد

گچساران- ايرنا- مديرعامل شركت مخابرات كهگيلويه و بويراحمد گفت: يكهزار ميليارد ريال براي توسعه زيرساخت هاي مخابراتي اين استان در سال گذشته هزينه شد.

به گزارش ايرنا،سيد عبدالحسين افتخاري روز دوشنبه در آئين تكريم و معارفه روساي قديم و جديد اداره مخابرات گچساران اظهار داشت: اتصال 40 روستاي كهگيلويه و بويراحمد به شبكه اينترنت پرسرعت از مهمترين برنامه هاي اجرا شده اين شركت در سال گذشته بود.
وي ضريب نفوذ تلفن همراه در اين استان را 112.87 درصد اعلام كرد.
افتخاري اظهار داشت: بيش از 800 هزار مشترك تلفن همراه اول در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد. جمعيت كهگيلويه و بويراحمد 720هزار نفر است.
وي تصريح كرد: تاكنون يكهزار و 691 روستاي اين استان به انواع ارتباطات مخابراتي مجهز شده اند و يكهزار و 705كيلومتر فيبرنوري در كهگيلويه و بويراحمد تاكنون ايجاد شده است.
وي با اشاره به اينكه تعداد زيادي از مردم اين استان از تلفن همراه استفاده مي كنند تصريح كرد: استفاده از تلفن ثابت در كهگيلويه و بويراحمد كاهش يافته است.
افتخاري از برنامه ريزي براي توسعه اينترنت پرسرعت در روستاهاي استان در سال جاري خبر داد.
مديرعامل شركت مخابرات كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد:هم اكنون 2 زيرساخت فيبر نوري در اين استان وجود دارد و امسال سه طرح گسترش شبكه فيبر نوري در مناطق باشت به چرام، ليكك- لنده و سي سخت - ياسوج اجرا مي شود.
مديرعامل شركت مخابرات كهگيلويه و بويراحمد گفت:66روستا در مناطق مختلف اين استان به خدمات اينترنت پرسرعت «اي. دي. اس. ال» دسترسي دارند.
در اين آئين از خدمات فريدون كرمي قدرداني و آرش احمدي به عنوان رئيس جديد مخابرات گچساران منصوب شد.
فريدون كرمي 13 سال رئيس مخابرات شهرستان گچساران بود.
8143/1662