پوشش 90 درصدی فیبرنوری شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی فیبرنوری شهرها و روستاهای استان، گفت: این استان در سال آینده، به لحاظ پوشش مخابراتی و فیبرنوری سبز می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده اظهار کرد: بر اساس آنچه در دیدار با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتم و مطرح شد، تا خرداد ماه سال آینده استان از نظر پوشش مخابراتی و فیبرنوری در حوزه فناوری، به طور کامل سبز می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پوشش فناوری و فیبرنوری شهرستان‌های استان بالای ۹۰ درصد است و تا عید به ۹۷ درصد و خرداد ماه به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

احمدزاده ادامه داد: برای تحقق این مهم هر جا که لازم باشد قطعا دستگاه های اجرایی همکاری می کنند.

احداث ۶۰ سایت آنتن دهی تلفن همراه در مناطق شهری و روستایی این استان در دست اجراست.

در طول دولت سیزدهم تاکنون ۳۴ طرح فیبر نوری در نقاط مختلف استان به سرانجام رسید که مهمترین این طرح ها ، پروژه فیبر نوری یاسوج به کاکان ، یاسوج به سی سخت ، ،فیبرنوری تنگ کناره وسروک یاسوج ، مسکن مهر دهدشت از مهم ترین این طرح ها بوده است. مجموع مشترکان تلفن همراه در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره است.

بر اساس آخرین آمارها، جمعیت استان بیش از ۷۲۰ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۸۷ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha