۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۳۵
کد خبر: 83281321
T T
۰ نفر
پيشرفت ملي نيازمند سيستم آموزشي كارآمد است

يزد - ايرنا- معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه فرهنگيان گفت: پيشرفت ملي نيازمند معلمان خوب و سيستم آموزشي كارآمد است كه اين وظيفه در كنار تربيت مديران آموزش و پرورش و توانمندسازي معلمان به عهده اين دانشگاه است.

به گزارش شامگاه سه شنبه اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، علي خاكي در جلسه هيات امناي دانشگاه فرهنگيان افزود: دانشگاه فرهنگيان، دانشگاهي استراتژيك براي كشور و مورد توجه ويژه نظام اسلامي است كه در راس هيات امناي آن رئيس دولت قرار دارد.
وي ادامه داد: تقويت زيرساخت هاي آموزشي و نوسازي دانشگاه فرهنگيان در كشور اهميت دارد و براي اجراي آن به همكاري بخش هاي مختلف نياز است.
اين مسئول بيان داشت: براي رفع نيازها در 2 سطح اورژانسي و بلندمدت برنامه ريزي هايي از جمله طرح «صد سي» در نظر گرفته شد كه مي توان با حمايت مراكز استان ها و خيرين آن را اجرايي كرد.
خاكي تصريح كرد: توانمندسازي معلمان به عهده دانشگاه فرهنگيان است و يزد به عنوان قطب فرهنگي در بخش هاي مختلف مي تواند به عنوان پايلوت( نمونه آزمايشي) در اين زمينه عمل كند.
همچنين استاندار يزد به توان استان براي تبديل به الگويي براي پرورش معلمان اشاره كرد و گفت: لازم است ظرفيت علمي و آموزشي استان در سطح ملي مورد توجه و حمايت ويژه قرار گيرد تا بتوانيم با رفع كمبودها، در جهت توسعه كمي و كيفي دانشگاه فرهنگيان قدم برداريم.
محمدعلي طالبي افزود: دانشگاه فرهنگيان به لحاظ سابقه درخشان در پرورش معلمان و از منظر برخورداري از جايگاه علمي ارزشمند، در استاني بهره مند از نيروي انساني توانمند، با سابقه درخشان در حوزه آموزش و پرورش، بهره مند از الگوي صدر نشيني بيست و چند ساله در كنكور سراسري و توان علمي و دانشجو پذيري، مي تواند به مركزي براي پرورش معلماني توانمند و نوانديش در كشور بدل شود.
استاندار يزد گفت: با توجه به اين ظرفيت ها و سوابق، مناسب است تا دانشگاه فرهنگيان كشور توجه ويژه اي به مركز يزد داشته باشد تا بتوانيم مطابق ظرفيت هاي فعلي، معلمان توانمند و آگاهي را در خدمت استان و كشور تربيت كنيم.
طالبي افزود: از سوي ديگر به لحاظ جايگاه و موقعيت جغرافيايي، يزد مي تواند نقش ويژه اي در تربيت معلمان ايفا كند و در اين راستا نگاه خاص دانشگاه فرهنگيان در سطح ملي مي تواند مسئولان استاني را نيز براي حمايت از اين دانشگاه، رفع كمبودها و قدم گذاشتن در مسير توسعه آن ترغيب كند.
وي يادآورشد: بهبود شرايط و موقعيت واحد دانشگاهي پرديس فاطمه الزهرا(س) يزد، نيازمند توجه بيشتر است كه مجموعه هاي موثر در اين زمينه بايد با تصميم گيري مناسب و جديت نسبت به حل آن اقدام نمايند و از سوي ديگر بهره گيري از زيرساخت هاي آموزشي موجود در استان براي حل اين دغدغه ها بايد در اولويت قرار گيرد.
استاندار يزد با تاكيد بر لزوم پيگيري جدي مصوبات جلسه امروز و رفع مشكلات پرديس خواهران حداكثر تا مهرماه آينده گفت: در سال تحصيلي پيش رو نيز بايد حداكثر ظرفيت دانشجو براي استان در نظر گرفته شود و اميد است با همت بخش هاي مختلف، مشكلات اين مجموعه دانشگاهي رفع تا شاهد حضور دانشجوياني از سراسر كشور در استان باشيم.
تصويب آيين نامه داخلي كميته استاني هيات امنا دانشگاه فرهنگيان، پيگيري براي شناسايي مكان مناسب و انتقال پرديس فاطمه الزهرا (س) و اختصاص زمين مناسب در راستاي اجراي طرح جامع معماري اين دانشگاه مصوبات اين جلسه بود.
هم‌اكنون يك هزار و 500 دانشجو معلم در 2 پرديس دانشگاه فرهنگيان يزد مشغول به تحصيل هستند.
در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در 68 واحد دانشگاهي استان يزد تحصيل مي‌كنند.
استان يزد بر پايه سرشماري آبان ماه سال 1395، يك‌ميليون و 138 هزار نفر جمعيت دارد كه 85 درصد در 21 شهر و بقيه در روستاها و آبادي‌ها زندگي مي‌كنند.
7536/ 2047/