۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱
کد خبر: 83306433
T T
۰ نفر

شهروندان شكايات تاكسيرانان را به سامانه 137 اطلاع دهند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱
کد خبر: 83306433
شهروندان شكايات تاكسيرانان را به سامانه 137 اطلاع دهند

همدان- ايرنا- شهردار همدان گفت: شهروندان مشكلات و شكايات خود را در حوزه تاكسي و تاكسيراني براي پيگيري و رفع آن به سامانه مديريت شهري 137 شهرداري همدان اطلاع دهند.

عباس صوفي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: سامانه ارتباط مردمي 137 به صورت شبانه روزي فعال و شهروندان هرگونه خدمات رساني پيرامون رفع مشكلات شهري در حوزه حمل و نقل را از طريق اين مركز پيگيري كنند.
وي اضافه كرد: اين مركز در راستاي سهولت ارتباط مردم با مديريت شهري و سرعت بخشيدن به رفع مشكلات و خدمات رساني راه اندازي شده است.
صوفي تاكيد كرد: مركز 137 شهرداري همدان آماده دريافت هرگونه انتقاد، پيشنهاد و نيز رسيدگي به مشكلات موجود در محله ها و مناطق مختلف شهري است.
وي با بيان اينكه بيش از هزار خدمت در سامانه 137 شهرداري شناسايي شده اظهار داشت: سه هزار و 420 دستگاه تاكسي در سطح شهر به صورت تاكسي هاي خطي، گردشي، پايانه و بي سيم فعاليت مي كنند.
شهردار همدان خاطرنشان كرد: مردم مشكلات و مسائل را به مركز 137 اعلام كنند كه كارشناسان به صورت سيستمي به معاونت تاكسيراني ارجاع داده و همكاران در واحد رسيدگي به شكايات تاكسيراني موظفند پس از رويت شكايت شهروند شاكي و متشاكي را احضار و در محل سازمان تاكسيراني شكايت شهروند را بررسي كنند.
وي با بيان اينكه شهروندان مي توانند 27 مورد را در حوزه تاكسيراني به مركز 137 انتقال دهند افزود: درخواست افزايش تاكسي در محله، انتقال ايستگاه و سايبان تاكسي ، ارتكاب به تخلف تاكسيران، راه اندازي خطوط جديد تاكسي، نارضايتي از پخش موسيقي غير مجاز، تكرار تخلفات رانندگي، تردد خالي تاكسي ها در ساعات پيك كاري و خروج بدون مجوز از محدوده شهر از جمله مواردي است كه شهروندان مي توانند با سامانه 137 تماس بگيرند.
صوفي خاطرنشان كرد: دريافت كرايه اضافه و نداشتن برچسب نرخ نامه، انجام ندادن خدمت در مسير مشخص شده، بي توجه به اخطارهاي بازرسي، بي توجهي به شئونات اسلامي، فرسودگي بيش از حد تاكسي ها، مباحث مرتبط با سرويس مدارس، نحوه عملكرد و برخورد و نظافت از ديگر مواردي است كه شهروندان مي تواند در اين خصوص با سامانه 137 تماس بگيرد و شكايت خود را مطرح كند.
وي اظهار داشت: شهروندان همچنين مي توانند رانندگان تاكسي را كه رضايتمندي عمومي را نيز جلب كرده اند به اين سامانه معرفي كرده تا مورد تقدير قرار گيرد.
شهردار همدان اضافه كرد: شهروندان براي ارايه هرگونه مطلب در حوزه تاكسيراني بايد شماره پلاك تاكسي و كد پنج رقمي كه در شيشه عقب تاكسي ها نصب شده است را در اختيار كارشناسان سامانه 137 قرار دهند كه به صورت مستند ثبت، ارجاع و پيگيري شود.
گفتني است شهر همدان داراي سه هزار و 420 دستگاه تاكسي و يك هزار و 480 دستگاه سرويس مدرسه است كه در حال حاضر بر روي تمامي خودروها برچسب 137 طراحي و الصاق شده است.
7523/2087