۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83315085
T T
۰ نفر
طرح توانمند سازي اقتصادي زنان سرپرست خانوار در كردستان اجرايي شد

سنندج - ايرنا - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان با اشاره به آغاز اجراي طرح توانمندي سازي اقتصادي زنان سرپرست خانوار در استان گفت: بيش از 400 زن سرپرست خانوار در اين زمينه شناسايي شده و زيرپوشش طرح قرار مي گيرند.

ليلا آژير روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طرح توانمند سازي زنان سرپرست خانوار در قالب تفاهم نامه منعقده بين معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري و سازمان فني و حرفه اي به صورت آزمايشي در 10 استان كشور از جمله كردستان اجرا مي شود.
وي افزود: اين طرح در استان با همكاري اداره كل فني و حرفه اي، شركت كاردوك، استفاده از ظرفيت، پتانسيل و اطلاعاتي كه دفاتر تسهيلگري دارند همچنين نظارت دفتر امور بانوان استانداري اجرايي مي شود.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان اضافه كرد: در راستاي اجراي طرح، تعداد زنان سرپرست خانوار و توانايي ها و پتانسيل هاي هر منطقه توسط دفاتر تسهيلگري شناسايي و در اختيار كاردوك قرار مي گيرد و تسهيلگران اين شركت افراد معرفي شده را به سمت و سوي خودكفايي اقتصادي هدايت مي كنند.
وي يادآور شد: تا زماني كه افراد توانمند شده و به بازار متصل شوند در اين چرخه باقي مي مانند، ضمن اينكه مدت زمان اجراي طرح محدود و حدود 6 ماه است اما تا حدود سه سال افراد زير نظر بوده و نقاط ضعف و قوت و كاستي هاي آنان بررسي و جبران مي شود.
آژير گفت: سهميه استان كردستان در اين طرح 400 زن سرپرست خانوار است كه افراد شناسايي شده بيشتر از اين تعداد بوده و اگر به نتيجه برسد دامنه طرح گسترش پيدا مي كند.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر طرح كليد خورده و آموزش ها در برخي از رشته ها آغاز شده ضمن اينكه هم اكنون افراد شناسايي شده در حال گذراندن دوره هاي آموزش مهارتي هستند تا پس از آن وارد فاز دوم (اتصال به بازار) شوند و طرح به سرانجام برسد.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان افزود: زنان سرپرست خانوار مسايل و مشكلات خاص خود را دارند و تعدادي از اين افراد نمي توانند از محل زندگي خود خارج شوند، بنابراين تعدادي از اين آنان به آموزشگاه هاي خصوصي نزديك محل زندگي خود براي آموزش معرفي شده اند.
وي اظهار داشت: همچنين در هر جايي كه فني و حرفه اي آموزشگاه خصوصي نداشته، مربي و تجهيزات كامل به محل زندگي فرد براي آموزش انتقال داده شده و فرد در محل زندگي خود آموزش مي بينند.
آژير يادآور شد: تمام آموزش ها براي افرادي كه وارد اين چرخه مي شوند از نقطه صفر شروع و تا وقتي كه توانمند شده و وارد بازار كار مي شوند كاملا رايگان است و هيچ هزينه اي براي فرد ندارد.
طرح توانمندسازي اقتصادي زنان سرپرست خانوار در سكونت گاه‌هاي غيررسمي در استان‌هاي آذربايجان غربي، لرستان، كردستان، كرمان، كرمانشاه، هرمزگان، خوزستان، البرز، فارس و سيستان و بلوچستان اجرا مي شود.
براساس آخرين آمار سرشماري نفوس و مسكن سال 1395، استان كردستان 16 هزار زن نان آور خانواده دارد.
7348/9102