۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83315574
T T
۰ نفر

سوادكوه در آماده باش سيل قرار گرفت

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83315574
سوادكوه در آماده باش سيل قرار گرفت

ساري – ايرنا – معاون عمراني فرماندار سوادكوه گفت كه به منظور مقابله با وقوع سيلاب احتمالي در بالادست اين شهرستان ، تمام دستگاههاي اجرايي در حالت آماده باش كامل قرار دارند .

كيان الهي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اخطار هواشناسي مبني بر وقوع احتمالي سيلاب در بالادست ، گفت : تمام دستگاههاي اجرايي و امدادي در حالت آماه باش كامل قرار دارند .
وي افزود : به منظور جلوگيري از طغيان رودخانه لايروبي رودخانه تلار در بالادست شهرهاي زيراب و پلسفيد انجام شد و 6 پيمانكار هم در حال احداث ديوار سيل بند در شهر زيراب هستند.
معاون فرماندار با اعلام اين كه شهرستان سوادكوه به دليل قرار گرفتن در ارتفاعات با خطر احتمالي سيل مواجه است ، گفت كه امسال هم در 12 فروردين ماه به دليل طغيان رودخانه تلار در بالادست سيلابي در چند نقطه از شهر زيراب را شاهد بوديم .
الهي در خصوص وضعيت راههاي فرعي شهرستان سوادكوه هم اظهار داشت : راهها موقتا باز هستند چرا كه به علت رانش كوه ، تردد به صورت غيرايمن در حال انجام است .
** 19 كيلومتر از رودخانه تلار در پايين دست بازگشائي شد
مدير آب منطقه اي شهرستان هاي قائمشهر ، سوادكوه ، سوادكوه شمالي ، جويبار و سيمرغ هم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت : به منظور جلوگيري از وقوع سيلاب در رودخانه تلار ، 19 كيلومتر از اين رودخانه در پايين دست در شهرهاي زيراب و پلسفيد بازگشائي و اصلاح مسير شده است .
هادي نيك اختر افزود : 14 كيلومتر در شهر زيراب و پنج كيلومتر در شهر پلسفيد بازگشائي و اصلاح مسير انجام و اين مناطق تا 80 درصد در برابر سيلاب هاي مخرب ايمن شدند.
وي با بيان اينكه رودخانه تلار در شهرستان قائمشهر براي گذر آب مشكل ندارد ، گفت : در شهرستان سيمرغ 6 منطقه آسيب پذير شناسايي شده كه در حال بازگشائي مسير هستيم .
نيك اختر افزود : هشت كيلومتر از رودخانه تلار شهرستان سيمرغ در محدوده شهري و 14 كيلومتر هم در محدوده روستائي در حال بازگشائي و اصلاح مسير است.
وي يكي از مهم ترين نقاط حادثه خيز در شهرستان سميرغ را پل برج خيل معرفي كرد و گفت كه به دليل نزديك بودن سطح پل با آب ، امكان آب گرفتگي با هر بارندگي در اين مسير وجود دارد .
7334/1654