۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۴
کد خبر: 83332886
T T
۰ نفر

وستاگر دانمارکی؛ بخت نخست ریاست کمیسیون اروپا

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۴
کد خبر: 83332886
 وستاگر دانمارکی؛ بخت نخست ریاست کمیسیون اروپا

تهران - ایرنا - با مخالفت برخی سران اروپایی با نامزدهای مطرح شده از سوی آلمان، بخت کمیسر اتحادیه اروپا در امور رقابت‌های بازرگانی برای تصاحب کرسی ریاست کمیسیون اروپا افزایش یافته است.

در حالی که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان حمایت خود را از «مانفرد وبر» رئیس فراکسیون «مردم اروپایی» برای ریاست کمیسیون اروپا اعلام کرده، با مخالفت مقاماتی مانند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه نام فرد دیگری برای تصدی این سمت مطرح شده است.
به نوشته نشریه دی ولت آلمان هر چند «فرانس تیمرمان» از حزب سوسیال دموکرات هلند نیز برای این پست دورخیز کرده است اما بیشترین بخت از آن «مارگرت وستاگر» سیاستمدار لیبرال دانمارکی است که پیش تر به عنوان کمیسر اتحادیه اروپا در امور رقابت‌های بازرگانی فعالیت کرده است.
کمیسر اتحادیه اروپا پیش از برگزاری انتخابات در توئیتر خود نوشته بود: «ما خواهان یک رهبر اروپایی هستیم که نشان‌دهنده اروپا باشد، همه اروپا و همچنین زنان. زنان و مردان باید در رهبری اروپا به‌طور یکسال سهیم باشند.»
خانم وستاگر چند هفته پیش نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «زمان آن است که یک زن را در رأس کمیسیون اروپا قرار دهیم. اگر به دوره‌های قبل نگاه کنیم، می‌بینیم که مردان شانس خود را داشتند.»
بر این اساس رایزنی مقامات اروپایی و سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای انتخاب پست‌های کلیدی تا نشست بعدی سران اروپا در روزهای بیستم و بیست و یکم ژوئن (سی ام و سی و یکم خرداد) ادامه دارد.
مقامات اروپایی روز سه شنبه برای رایزنی در خصوص آینده پست‌های ریاستی اتحادیه اروپا گردهم آمده و در مورد نامزدهای جدید پست‌های کلیدی گفت وگو کردند، با این حال شواهد موجود نشان می‌دهد هنوز توافقی بین آنها برای برخی پست‌ها به ویژه ریاست کمیسیون اروپا وجود ندارد.
گفتنی است در نشست آتی سران اروپا، تعیین افراد جدید برای ریاست شورای اروپا، ریاست کمیسیون اروپا، ریاست بانک مرکزی اروپا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ریاست پارلمان اروپا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اروپام **۶۱۴۳**2040

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha