۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 859
کد خبر: 83335393
T T
۰ نفر
قدس شریف و نوزاد مرده متولد شده ای به نام معامله قرن

تهران – ایرنا – روزی که حضرت امام (ره) با  نفس قدسی و اندیشه های بلند سیاسی  خود برای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را  روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین نامگذاری می کرد، کمتر متفکر و رهبری در جهان فکر می کرد که این ابتکار امام بعد از چهار دهه همچنان پرچم مقاومت را بالا نگه دارد و نقشه های پی درپی آمریکا و صهیونیست ها را ناکام بگذارد.

امام خمینی (ره) درباره نامگذاری روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».


امسال روز جهانی قدس شرایط متفاوت تری داشت، زیرا ترامپ با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس شرقی و تلاش برای انجام معامله قرن که بر اساس آن ملت مظلوم فلسطین را از حق قانونی و مشروع خود محروم می کند، اقدامات کم سابقه ای را به نفع صهیونیست ها آغاز کرده است.


ترامپ با استفاده از سرسپردگی برخی از سران مرتجع منطقه در مقابل دولت آمریکا و عجز آنان در دفاع از آرمان های مظلوم فلسطین، تلاش می کند قبلاً از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، معامله بزرگ قرن را به سرانجام برساند.


ترامپ که با گذشته دو سال از ورودش به کاخ سفید دستش درعرصه سیاست خارجی خالی است و جنگ تجاری با چین نیز موجب انتقادهای بسیاری از مقام های آمریکایی حتی هم حزبی هایش شده است، خیلی علاقه دارد، قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش به یک موفقیت ملموس دست پیدا کند.


ابتدا از برجام خارج شد، سپس به مذاکره با کره شمالی روی آورد اما نه مذاکره با پیونگ یانگ برای ترامپ دستاوردی داشت و نه با ابزار فشار و تهدید تاکنون توانسته توافق جدیدی با تهران برایش به ارمغان آورد.


ترامپ که در عرصه داخلی و بین المللی با فشارها و انتقادهای فراوانی روبرو است، اکنون معامله بزرگ قرن را بیشترین امید و شانس خود برای انجام توافقی می داند که می تواند موجب پیروزی مجددش در انتخابات آتی شود که به نظر می رسد برای او دشواریهای زیادی به همراه خواهد داشت.


از طرفی دیگر برای گروه های فلسطینی نیز با شرایط و عرصه ی جدیدی روبرو هستند، زیرا امروز به این توانایی رسیده اند که در مقابل حمله های وحشیانه سربازان رژیم صهیونیستی با سلاح های جدید به ویژه موشک از خود دفاع کنند و تقربیا همه گروهها به این نتیجه رسیده اند که مقاومت تنها راه ممکن است.


بخشی از لشکر کشی و هیاهوی سیاسی اخیر آمریکایی ها در خاورمیانه در واقع برای مرعوب کردن کامل سران مرتجع عربی و همسو کردن آنها با اهداف رژیم صهیونیستی و پایمال کردن حقوق مسلم فلسطینان است و از طرفی فشار بیشتر بر ایران، زیرا دولت ترامپ حمایت معنوی ایران از گروههای فلسطینی را عامل مهمی برای تحقق نیافتن رویای بزرگ او یعنی معامله قرن می داند.


امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ملت بزرگ و انقلابی ایران یک بار دیگر با حمایت قاطع خود از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند تا ملت فلسطین با قوت قلب و اعتقادی راسخ تر از گذشته در مقابل زیادخواهی های آمریکا و تجاوزات رژیم صهیونیستی بایستند و مقدمه برای اینکه رویای معامله قرن نیز به زباله دان تاریخ برود، فراهم باشد.


ایرانیان در سرتاسر کشور عزیزمان امروز یک بار دیگر حمایت قاطع خود را از مظلومان فلسطینی اعلام کردند، بدون شک حمایت ملت های آزاده جهان به ویژه ملت مقاوم و انقلابی ایران از مظلومان فلسطین موجب خواهد شد که خواب ترامپ و صهیونیست ها برای انجام معامله بزرگ قرن و اشغال کامل سرزمین مادری فلسطینی ها تعبیر نشود.


اجتمام ۱۹۰۸**۹۱۸۹

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha