۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷
کد خبر: 83339753
T T
۲ نفر
پرونده ادعای ضرب و شتم دانش آموز زابلی در دادگستری رسیدگی می شود

زاهدان- ایرنا- رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس شکایت والدین دانش آموز مدعی ضرب و شتم دانش آموز توسط مدیر یکی از مدارس ابتدایی شهرستان زابل پرونده در دادگستری تشکیل شده و در دست بررسی است.

علی مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر دستگاه قضایی ادله کافی برای محکومیت مدیر مدرسه داشته باشد این اداره کل نیز برخوردهای قانونی از نظر تخلفات اداری با وی انجام خواهد داد.


وی افزود: بر اساس اظهارات مدیر و ۲۳ معلم مدرسه که مدعی شدند موضوع ضرب و شتم این دانش آموز توسط مدیر مدرسه صحت ندارد من نیز به عنوان رئیس روابط عمومی اعلام کردم که مدیر مقصر نیست.


رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه پرونده در مراجع قضایی درحال رسیدگی است درصورتی که در مراجع قضایی محرز شود که مدیر مدرسه مقصر است آموزش و پرورش استان نیز بر اساس وظیفه خود پرونده فرد متخلف را در تخلفات ادارای رسیدگی خواهد کرد.


مرادی افزود: ضمن اینکه هم اینک واحد تخلفات و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز به موازات دستگاه قضایی درحال بررسی این پرونده هستند به طوری که در صورت محرز شدن تخلف مدیر با وی برخورد اداری قانونی انجام خواهد شد.


وی تصریح کرد: در صورتی که ادعای خانواده دانش آموز ثابت نشود، آنان باید پاسخگوی این اداره کل باشند.


مرادی گفت: سخنان من درباره این قضیه به نیابت از اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بوده است.


رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گفت: اینجانب به نیابت از اداره کل آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ادعای ضرب و شتم دانش آموز در یکی از مدارس ابتدایی زابل را رد کرده‌ام و مسئولیت تمام مطالب بر عهده این اداره کل است و در همه جا پاسخگو خواهیم بود.


پس از انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی و برخی پایگاه‌های خبری مبنی بر ضرب و شتم دانش آموز یکی از مدارس ابتدایی زابل، علی مرادی رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان روز ۱۵ اردیبهشت ۹۸ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ادعای والدین این دانش آموز را رد کرده و گفته بود: این ادعا صحت ندارد و دانش آموز مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است.


لینک خبر مورد نظر:


https://www.irna.ir/news/۸۳۳۰۳۵۰۹/%D۸%B۶%D۸%B۱%D۸%A۸-%D۹%۸۸-%D۸%B۴%D۸%AA%D۹%۸۵-%D۸%AF%D۸%A۷%D۹%۸۶%D۸%B۴-%D۸%A۲%D۹%۸۵%D۹%۸۸%D۸%B۲-%D۸%B۲%D۸%A۷%D۸%A۸%D۹%۸۴%DB%۸C-%D۸%AA%D۹%۸۸%D۸%B۳%D۸%B۷-%D۹%۸۵%D۸%AF%DB%۸C%D۸%B۱-%D۹%۸۵%D۸%AF%D۸%B۱%D۸%B۳%D۹%۸۷-%D۸%B۵%D۸%AD%D۸%AA-%D۹%۸۶%D۸%AF%D۸%A۷%D۸%B۱%D۸%AF


خانم شاهرودی مادر دانش آموز یادشده امروز در تماس با خبرنگار ایرنا گفت: فرزندم به نام «اباصالح» در کلاس پنجم مدرسه مورد نظر مشغول به تحصیل است.


وی افزود: هنگام زنگ تفریح فرزندم با یکی از دانش آموزان در حال بحث و جدل بوده‌اند که مدیر مدرسه هر دو آنان را به دفتر فراخوانده و در محل دفتر به ضرب و شتم فرزندم پرداخته بطوریکه پس از این واقعه از طریق قانون وارد عمل شده و پزشکی قانونی نیز ضرب و شتم را تایید کرده و پرونده ای در دادگستری تشکیل شده است.


وی ادامه داد: متعاقب این شکایت چند نفر از معلمان و یکی از مسئولان حراست آموزش و پرورش زابل در سه مرحله به منزل ما آمده و با عذرخواهی از مورد پیش آمده درخواست حل و فصل موضوع را داشتند که در پاسخ آنان گفتم پرونده در حال رسیدگی از سوی دستگاه قضایی است و هر چه قاضی حکم کند مورد پذیرش ما خواهد بود.


مادر این دانش آموز گفت: چگونه رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش بدون اطلاع از رای قاضی موضوع ضرب و شتم فرزندم توسط مدیر مدرسه را تکذیب کرده است.


شاهرودی تصریح کرد: شکایت من صرفاً برای جلوگیری از تکرار این قبیل اقدامات است، مدیر مدرسه نقش پدر برای دانش آموزان را دارد و نباید اجازه دهد کسی دانش آموزان را تنبیه بدنی کند نه اینکه خود مدیر بچه های خردسال را مورد ضرب و شتم قرار دهد.


وی افزود: اباصالح از کلاس اول تا پنجم در همین مدرسه درس خوانده و محل کار خودم نیز در حدود ۱۰۰ متری مدرسه قرار دارد چگونه رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان ادعا کرده که اجاره نامه جعلی برای ثبت نام دانش آموز ارائه شده است.


۷۳۱۶ **۶۰۸۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha