نماینده ولی فقیه در خوزستان: قیام 15 خرداد نقطه آغازین مبارزات نهضت اسلامی علیه رژیم طاغوت بود

اهواز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خردادماه سال ۱۳۴۲ با عاشورای حسینی همزمان شد و قیام 15 خرداد نیز نقطه آغازین مبارزات نهضت اسلامی علیه رژیم طاغوت بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد روز سه شنبه در حاشیه برگزاری آیین گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در مسجد اعظم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خردادماه سال ۱۳۴۲ شروعی قدرتمند برای سرنگونی رزیم طاغوت بود که در تاریخ ماندگار شد.


وی افزود: در همان سال امام خمینی (ره) فرمودند که ما هرچه داریم از عاشورای حسینی داریم و همین امر زمینه‌های انقلاب اسلامی را فراهم کرد.


نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: شهدای قیام ۱۵ خرداد در آن دوران سیدالشهدا را الگویی مناسب برای مبارزات خود قرار دادند و در این مسیر الهی جان خود را نثار انقلاب کردند.


وی ادامه داد: پس از قیام ۱۵ خرداد مبارزات نهضت اسلامی شدت بیشتری به خود گرفت و سرنوشت ایران اسلامی از این حرکت ایثارگرانه رقم خورد.




*قیام ۱۵ خرداد آغاز مبارزات نوین علیه رژیم تا دندان مسلح طاغوت بود


همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این مراسم گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با تأسی از عاشورای حسینی آغاز مبارزات نوین علیه رژیم تا دندان مسلح طاغوت بود.


وی افزود: ۱۵ خرداد نخستین باری بود که امام خمینی (ره) به صورت مستقیم انتقادات خود را خطاب به شاه اعلام کرد در حالی که پیش از آن چنین انتقادات مستقیمی از سوی ایشان کمتر رخ داده بود.


استاندارخوزستان گفت: امام خمینی (ره) مسبب تمامی این اتفاقات جنایتکارانه را رژیم شاهنشاهی می‌دانستند و موضع صریح خود را برای مبارزه با رژیم طاغوت اعلام داشتند.


وی بیان کرد: این حرکت عاشورایی جرقه‌ای برای شدت گرفتن مبارزات جوانان این مرز و بوم علیه رژیم طاغوت بود که زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.


شریعتی تصریح کرد: اکنون این روز تاریخی را به پاس ایثارگری‌های شهدای انقلاب گرامی می‌داریم و نیاز است که چنین روزهای تاریخی را بیشتر از گذشته به نسل جدید معرفی کنیم.



*۱۵ خرداد سرآغاز نهضت اسلامی در سال ۱۳۴۲ بود


همچنین آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری مدیر حوزه‌های علمیه اهواز نیز در این مراسم گفت: ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت اسلامی در سال ۱۳۴۲ بود که امام خمینی (ره) این روز بزرگ را در تاریخ عزای عمومی اعلام کردند.


وی افزود: امروز آیین گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان با شکوه فراوان برگزار شد و این نشان می‌دهد این روزهای تاریخی هیچگاه از ذهن مردم انقلابی خارج نمی‌شود.



*انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان از ضرورت‌ها است


همچنین آیت الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بوده و با سایر انقلاب‌های جهان متفاوت بود.


وی ادامه داد: شاید در سایر کشورهای جهان نیز انقلاب‌هایی صورت گرفته اما انقلاب اسلامی در زمانی رخ داد که مردم با دست خالی مقابل رژیم شاهنشاهی سینه سپر کردند و در این مسیر خون‌های پاک زیادی به زمین ریخته شد.


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و بخصوص قیام ۱۵ خرداد می‌تواند ارزش‌های انقلاب را بیش از گذشته به نسل‌های جدید انتقال دهد و یکی از ضرورت‌ها برای حفط آرمان‌های امام و انقلاب است.



*برگزاری مراسم رحلت امام و قیام ۱۵ خرداد در ۵۰ نقطه خوزستان


همچنین سید لطف الله سپهر سرپرست شورای هماهنگی خوزستان گفت: امسال راهپیمایی گسترده مردم خوزستان در روز قدس، مراسم رحلت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در سراسر استان با شکوه فراوان برگزار شد.


وی افزود: مراسم رحلت امام و قیام ۱۵ خرداد در ۵۰ نقطه استان به صورت همزمان برگزار شد که این برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته کیفیت بهتری داشت.


آیین گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان استان، جامعه روحانیت و مردم ولایتمدار اهواز در مسجد اعظم برگزار شد.


۹۵۹۴/‏۶۰۶۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha