۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 83342165
T T
۰ نفر

ظرفیت مراکز اقامتی قزوین تکمیل شد

۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۰۱
کد خبر: 83342165
ظرفیت مراکز اقامتی قزوین تکمیل شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: در تعطیلات 2 روز گذشته ظرفیت مراکز اقامتی استان تکمیل و پر شد.

علیرضا خزائلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اشغال ۱۰۰ درصدی تخت های مراکز اقامتی قزوین طی تعطیلات روزهای اخیر، افزود: با حضور حجم بالایی از مسافران و گردشگران، ۲هزار تخت اقامتی موجود در هتل ها و میهمان پذیرها، خانه مسافرها و اقامتگاه های بوم گردی استان در این ایام اشغال شد.


وی اظهار داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی قزوین، هماهنگی‌های لازم با اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت اسکان مسافران در حسینیه امامزاده حسین (ع) صورت گرفته و این مرکز پذیرای گردشگران شده است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین به جادبه های گردشگری قزوین که طی ایام یاد شده بیشترین مسافران را به خود جذب کردند نیز اشاره کرد و گفت: دریاچه اوان و قلعه حسن صباح در الموت و امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) در این ایام بیشترین حجم از گردشگر را به خود دیدند.


قزوین هم اکنون دارای ۳ هتل یک ستاره، ۶ هتل دوستاره ،۳ هتل سه ستاره، ۲ هتل چهار و پنج ستاره، هفت هتل آپارتمان، هفت اقامتگاه بوم گردی و ۷۶ خانه مسافر است.


استان قزوین هم اکنون دارای ۱۳۸۴ اثر تاریخی، طبیعی و هنر ناملموس در فهرست آثار ملی است.


۳۰۱۳