۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83352054
T T
۰ نفر
مدیر حوزه های علمیه کشور:  تهدیدهای آمریکا راه به جایی نمی برد

همدان- ایرنا- مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: تهدیدهای آمریکا که نشان از ضعف آنها است، راه به جایی نمی برد.

آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت چهلمین روز عروج طلبه شهید مصطفی قاسمی اظهار داشت: آمریکا و هم پیمایانش نتوانستند به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند و این نشانه ضعف آنها است.

وی اضافه کرد: امروزه کشورمان با تبیین موازنه فکری، علمی و معرفتی، نقطه عطف تاریخی در جهان را ایجاد کرده و براین اساس شمرهای زمانه و دشمنان خلق خدا به هراس در آورده است.

اعرافی افزود: دشمنان اسلام در صدد هستند تا با هر ابزاری که شده انقلاب و ملت اسلامی را از پا در آورند چرا که ایران اسلامی با ایجاد موازنه فکری، معرفتی و علمی براساس منطق و متکب عقلانی و الهی در حال تغییر در اندیشه جهان است.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: کشورمان به برکت آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی و خون شهدا امروزه صاحب اندیشه، مکتب و تفکر عقلانی، متعالی و نوران بوده و جبهه قدرتمندی را ایجاد کرده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ترویج اسلام ناب، عقلانی و منطق را در سطح جهان نهادینه کرد، گفت: فکر اسلامی و معرفت برخاسته از حوزه های علمیه و انقلاب جریان خوبی را در دنیا ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اینک یکصد هزار تحصیل کرده حوزه های علمیه در بیش از ۱۰۰ کشور جهان فعالیت دارند، گفت: شخصیت های بزرگ علمی و دانشگاهی در کشورهای مختلف پای پرچم گفتمان فکری و معرفتی انقلاب اسلامی ایستاده اند و همین مهم باعث عصبانیت ترامپ، چاقوکش ها و دزدان سرگردنه شده است تا به هر شیوه ظالمه علیه کشورمان متوصل شوند.

وی افزود: حوزه های علمیه باید پایگاه تولید فکر و معرفت و اندیشه باشند تا این موازنه علمی در دنیا گسترش یابد هر چند امروزه برخلاف ۵۰ سال قبل جریان فکر اسلامی و معارف الهی جریان مطرح در کرسی های دنیا است و مشتریان و خریداران زیادی در دنیا دارد.

وی اندیشه و انقلاب اسلامی در دنیا را براساس منطق تعریف شده عالمانه و عاقلانه دانست و گفت: اگرچه در کشورمان ضعف ها و نقدهای وجود دارد که قابل مطرح کردن است اما در مجموع کشوری ساده، کوچک و در حاشیه نیستیم و امنیت، تجهیزات و قدرت علمی بسیار بالای ما باعث شده تا دشمنان درصدد شکستن این اقتدار باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شد: استحکام فکری و قدرت علمی و معرفتی مهمترین عنصر قدرت کشورمان در جهان است و امروزه حوزه و دانشگاه در تراز صیانت از این ارزش های متعالی و دفاع از این عناصر اقتدار باید در صحنه حضور فعالانه داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند روحانیت در تاریخ بشری گفت: تاریخ ویژگی روحانیان را جز فداکاری برای ملت ثبت نکرده و نمی کند و همواره فداییان ملت و پرچم دار مبارزه در برابر دشمنان خلق هستند.

آیت الله اعرافی افزود: ذات روحانیت خدمت به مردم است و کمک به اقشار مختلف به ویژه مستضعفان را وظیفه می داند.

در این آئین از مستند «ضد نور» پیرامون سیره و زندگی شهید حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی توسط صدا و سیمای مرکز همدان رونمایی شد.

همچنین شماری از طلاب مدارس علمیه همدان نیز طی مراسمی ملبس به جامه ی روحانیت شدند.

۷۵۲۰/‏۲۰۹۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha