مصطفی پناهنده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تشدید تحریم ها تا اندازه ای کار برای نوسازی ناوگان باری کُند شده است که امیدواریم با ارائه تسهیلات مناسب این روند شتاب بگیرد.
وی وضعیت ناوگان مسافری استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: عمر ناوگان مسافری این استان زیر هفت سال است که در بخش اتوبوسی وضعیت استان همدان مطلوب است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با بیان اینکه بخش مینی بوس استان عمرشان بالای ۲۵ سال است و در حال فرسودگی هستند ادامه داد: در بخش سواری ها نیز با ۷۰۰ دستگاه عمر متوسط آنها ۱۲ سال است که خوب است و به دنبال نوسازی ناوگان مسافری هستیم.
پناهنده با اشاره به فعالیت این سازمان در دو بخش راهداری و حمل و نقل، تلاش برای ارتقای بهره وری در حمل و نقل با کمترین هزینه، بیشترین ایمنی و کمترین زمان را از اولویت ها برشمرد.
وی بیان کرد: برای رسیدن به این بهره وری باید راه های خوبی داشته باشیم که برای بهبود حمل و نقل باید نقاط حادثه خیز کاهش و از بین بروند.
وی با بیان اینکه ۱۰۶ نقطه حادثه خیز و پرتصادف در استان همدان شناسایی شده است ادامه داد: از این تعداد ۱۵ نقطه حادثه خیز در شهرستان ملایر است که سال گذشته چهار نقطه حادثه خیز در روستاهای مهرآباد، کرکان، حسین آباد شاملو و ازناو اصلاح و از حالت پرتصادف خارج شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: تلاش ما بر این است تا همواره راه های استان را بهسازی کنیم و با روکش آسفالت، ایجاد خط کشی، نصب علائم و مشخصات استاندارد در راه ها به ضریب ایمنی استاندارد برسیم.
پناهنده به سیلاب های فروردین امسال و نقش آفرینی نیروهای خدوم راهداری و سهم بزرگ آنان در خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۵۰ کیلومتر از راه های استان همدان از پنج تا ۹۰ درصد در بارندگی ها و سیلاب امسال دچار مشکل و ۲۵۸ دهانه پل تخریب شد.
وی با بیان اینکه در حال اصلاح و بازسازی این خرابی ها هستیم افزود: طبق برآورد انجام شده از خسارت ها، ۵۸۰ میلیارد ریال درخواست کردیم که از این رقم ۵۲۰ میلیارد ریال آن مصوب شد که ۷۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال آن سهم شهرستان ملایر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: در مرحله نخست در حال جذب ۲۱۰ میلیارد ریال آن هستیم که از این مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای اصلاح و روکش آسفالت مسیرهای ملایر به همدان و بخشی از محور ملایر به اراک هزینه می شود.
پناهنده بهسازی و اصلاح ۲ محور ملایر به اراک و ملایر به بروجرد را از اولویت ها برشمرد و بیان کرد: خط کشی و رنگ آمیزی راه ها در سطح استان ضعیف است که برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و با راه اندازی یک دستگاه خط زن به جد در دست اقدام است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ملایر با موقعیت ویژه استراتژیکی که در حوزه راه دارد و از بُعد اقتصادی و حمل و نقل دارای اهمیت ویژه ای است، نگاه ما به این شهرستان ویژه است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر ۹۱۰ کیلومتر از ۵۴۰۰ کیلومتر راه استان همدان را دارد که ۱۸۳ کیلومتر آن راه اصلی، ۱۳۶ کیلومتر بزرگراه و ۵۹۱ کیلومتر راه روستایی است و ۱۸ درصد از راه های این استان را به خود اختصاص داده است.
۷۵۲۸/۲۰۹۰
نظر شما