۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 83353910
T T
۰ نفر

۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در همدان مسدود شد

۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83353910
۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در همدان مسدود شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در این استان مسدود شده و پیش بینی می شود این تعداد تا پایان سال به ۴۰۰ حلقه برسد.

منصور ستوده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز، بیش از پنج میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی افزود: با این اقدام، از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب، از آبخوان‌های استان جلوگیری شد که این میزان در سفره‌های آب زیرزمینی ذخیره می‌شود.

ستوده اظهار داشت: با اجرای طرح تعادل بخشی از نیمه دوم سال ۹۳ در همدان، سه هزار و ۴۸۳ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال ۹۷ مسدود و موجب صرفه‌جویی ۲۵۶ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی شد.

وی عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را بیش از ۱۲۲ کیلومتر اعلام کرد و افزود: بیشترین چاه‌های غیر مجاز در کبودراهنگ با یک هزار و ۱۲۰ حلقه، رزن با ۶۴۵ حلقه و همدان با ۴۵۰ حلقه مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: در اسدآباد ۲۰۳ چاه غیرمجاز مسدود و موجب صرفه جویی ۴/۱۱ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی، در تویسرکان ۳۰۸، ملایر ۳۱۰، بهار ۳۱۹، نهاوند ۱۱۲ و فامنین ۹۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

ستوده با بیان اینکه روند انسداد چاه‌های غیرمجاز ادامه دارد، افزود: اداره کل دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی همکاری بسیار مناسبی با این شرکت در انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان دارند.

وی با اشاره به اینکه گروه های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند عنوان کرد: ۲۳ گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

بر اساس آخرین آمار، یک هزار و ۷۶۱ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد از منابع آب زیرزمینی استان همدان در بخش کشاورزی، ۱۴۶ میلیون مترمکعب، معادل ۷ درصد در بخش شرب و بهداشت و ۵۹ میلیون مترمکعب معادل ۳ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

۹۹۰۴/‏۲۰۸۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha