سید جمیل احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این استانداردها در راستای همگام سازی آموزشهای مهارتی با نیاز بازارکارتدوین و بازنگری شده است.
وی اضافه کرد: استاندارد آموزشهای مهارتی پس از شناسایی مشاغل، تجزیه و تحلیل شغل، اولویت گذاری مهارتهای مورد نیاز کارجویان، توسط کمیتههای تخصصی طراحی و تدوین شده یا استانداردهای آموزشی موجود بر اساس تغییرات و نیازهای جدید بازنگری شد.
احمدی افزود: در همین راستا ۶ عنوان استاندارد جدید تدوین شده و ۲ عنوان استاندارد آموزشی موجود بازنگری که برای تایید و بارگزاری به سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور ارسال شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای کردستان اظهار داشت: استانداردهای ساخت کانکسهای اضطراری ، طراحی و شبیه سازی درایو ماشینهای الکتریکی با نرم افزار MATLAB، طراحی و اجرای سیستمهای پمپاژ آب خورشیدی از جمله این استانداردها است.
وی گفت: دیگر استاندارها نیز شامل ارزیاب و مشاور احداث سیستمهای تولید انرژی دریایی - موج جزر و مد جریانهای دریایی، طراحی سیستمهای تراکینگ، دنبال کننده نور خورشید در پنلهای فتوولتائیک و طراحی و مدل سازی سیستمهای فتوولتائیک در نرم افزار MATLABتدوین و استانداردهای طراح و تحلیلگر مدارات دیجیتال با بردهای آردوینو و بکارگیری میکروکنترلر های AVR و ماژول های مرتبط در IOT اینترنت اشیا است.
وی گفت: همچنین این استانداردها در گروههای آموزشی صنایع فلزی، برق، فناوری انرژیهای نو و تجدیدپذیر، الکترونیک و کنترل و ابزار دقیق قرار دارند.
فنی و حرفهای کردستان دارای ۱۶ مرکز چارت سازمانی با ۲۰۸ پست سازمانی ارتقا یافته و ۱۰ بخش آموزشی است که شامل مراکز پادگانها، زندانها، مناطق روستایی، صنایع و صنوف، سیار شهری، سکونتگاههای غیر رسمی، جوار دانشگاه، توانخواهان و مهارت آموزی است که در محیط کار واقعی آموزشهای مهارتی ارائه میشود.
۷۳۴۹ / ۳۰۳۴
نظر شما