۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۶
کد خبر: 83597657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ استاندارد آموزشی شغلی در کردستان تدوین شد

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۶
کد خبر: 83597657
۱۰ استاندارد آموزشی شغلی در کردستان تدوین شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کردستان گفت: از زمان آغاز طرح تدوین استاندارد برای شغل‌های مختلف در این استان تاکنون ۱۰ استاندارد شغلی تدوین و کد اشتغال دریافت کرده‌اند.

سیدجمیل احمدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ از سال گذشته در استان آغاز شده و هشت مورد از استاندارد مشاغل پارسال و ۳ مورد دیگر نیز امسال تدوین شده است.

وی اضافه کرد: ساخت کانکس‌های اضطراری، طراحی و شبیه سازی درایو ماشین‌های الکتریکی، طراحی و اجرای سیستم های پمپاژ آب خورشیدی، ارزیابی و مشاوره سیستم های تولید انرژی دریایی، طراحی سیستم های ترکینگ نور خورشید، طراحی و مدلسازی سیستم های پنل های فتوولتاییک خورشیدی و طراحی و تحلیل مدارهای دیجیتال و بردهای آردوینو مواردی هستند که سال گذشته تدوین شدند.

احمدی با اشاره به اینکه این استانداردها توسط کارشناسان، محققان و مربیان این اداره تدوین شده است، یادآور شد: استانداردهای آموزشی منشی امور پزشکی، متصدی بارگیری در سامانه‌های هوشمند حمل بار و تولید و پرورش مولد و لارم میل‌ورم سه موردی هستند که امسال تدوین شدند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان با اشاره به اینکه هشت مورد اول در حوزه طرح‌های تکاپو هستند، افزود: سه مورد دیگر نیز مربوط به طرح‌های فناوری‌ انرژی نو است.

وی با اشاره به اینکه فنی حرفه ای آماده هرگونه همکاری با مشاغل مختلف در راستای تدوین استاندارد است، گفت: در حوزه بازنگری استانداردها و تدوین استاندارد برای شغل‌های جدید نیز فعالیت می‌کنند به طوری که برای امسال سه مورد دیگر نیز در دست تدوین است.

احمدی تاکید کرد: این اداره کل در راستای توجه به نیاز بازار کار فعلی و آتی استان از طریق نیازسنجی‌های انجام شده اقدام به تدوین استانداردهای شایستگی شغل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha