۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83357005
T T
۰ نفر
فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با سفیر دانمارک دیدار می کنند

کرمانشاه- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه از نشست فعالان اقتصادی استان با سفیر دانمارک خبر داد و گفت: این نشست فردا (سه شنبه 28 خرداد) در کرمانشاه برگزار می شود.

کیوان کاشفی روز دوشنبه به ایرنا افزود: سفیر دانمارک در تهران امروز (۲۷ خرداد) وارد کرمانشاه شد و برنامه‌های کاری متعددی را در برنامه سفر ۲ روزه خود به کرمانشاه دارد.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین این برنامه‌ها دیدار با اعضای اتاق کرمانشاه و فعالان اقتصادی استان است که صبح فردا سه شنبه برگزار خواهد شد.
رئیس اتاق کرمانشاه دانمارک را از شرکای قابل توجه تجاری ایران برشمرد و تاکید کرد: صادرات ایران به دانمارک در سال گذشته حدود ۵۵ درصد رشد داشته و این امر به معنای پتانسیل تجاری خوب این کشور است که باید از آن استفاده کنیم.
کاشفی حضور در شهرستان سرپل ذهاب و دیدار با شهردار کرمانشاه را از دیگر برنامه‌های سفر سفیر دانمارک به کرمانشاه اعلام کرد.

استان کرمانشاه سال گذشته حدود سه میلیارد دلار صادرات به کشورهای مختلف داشته که بیشتر آن به عراق بوده است.
بخش عمده این صادرات از پرویزخان بزرگترین بازارچه کشور در شهرستان قصرشیرین و مرز سومار در شهرستان گیلانغرب صورت گرفته است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرز پنج بازارچه فعال وجود دارد.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

اخبار مرتبط