۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 1934
کد خبر: 83364420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ مرکز مداخله گر در امور پزشکی همدان پلمب شد

۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83364420
۹ مرکز مداخله گر در امور پزشکی همدان پلمب شد

همدان- ایرنا- مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۹ مرکز مداخله گر در امور پزشکی سه ماهه سالجاری به دنبال بازرسی های مستمر کارشناسان نظارت بر درمان و پیگیری گزارش های مردمی، پلمب شدند.

دکتر علی گودرزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این مراکز بدون داشتن مجوز قانونی اقدام به حجامت، تزریق آمپول، دندانپزشکی و دندان سازی می‌کردند.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته ۳۰ مرکز و سال ماقبل نیز ۵۰ مرکز مداخله گر در امور پزشکی پلمب شدند اضافه کرد: علاوه بر این تعدادی از مراکز متخلف نیز به مرجع قضائی معرفی شدند.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطر نشان کرد: پیشتر به علت کمبود متخصص و به علت ضرورت، عده‌ای به صورت تجربی اقدام به دندان سازی یا تزریق آمپول می‌کردند.

گودرزی افزود: با وجود دانش آموختگان رشته‌های پزشکی دیگر نیازی به استفاده از تخصص افراد تجربی نیست و متقاضیان می‌توانند به این طیف از متخصصان و پزشکان مراجعه کنند.

وی یادآوری کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای صدور مجوز تزریق آمپول نیز از سال ۸۵ متوقف شد و از توان پیراپزشکان بیکار در رشته‌های مامایی، پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی و تکنسین اتاق عمل برای این کار استفاده شد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: مراکز بهداشتی و درمانی مکلف هستند بر اساس آئین نامه از توان دانش آموختگان دارای مدرک مرتبط با امور درمان برای تزریق بهره بگیرند.

گودرزی اضافه کرد: این اقدام به منظور سامان دادن و قانونمند کردن مراکز درمانی فعال در سطح استان همدان و فراهم کردن زمینه اشتغال برای دانش آموختگان پیراپزشکی صورت گرفت.

۷۵۲۶/‏۲۰۹۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha