۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83379869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقال آب خزر به سمنان ضرورت ملی است

سمنان- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: موانع اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان به عنوان یک ضرورت ملی برطرف شود.

احمد همتی روز چهارشنبه در دومین نشست شورای اداری شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری سمنان افزود: انتقال آب خزر به سمنان یک ضرورت ملی است و اکنون موانع قانونی اجرای این طرح ملی رفع و زمینه انتقال فراهم شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان اضافه کرد: روز گذشته با موضوع آب، نشستی در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم تا تضمین خرید آب را پس از انتقال از دریای خزر بررسی کنیم تا تضمین های لازم شکل بگیرد.

وی بیان کرد: دیگر طرح های تامین آب مانند سد فینسک نیز در قالب یک بسته در آینده نزدیک با فراخوان، تعیین پیمانکار و دیگر مراحل کاری به عنوان یک طرح با ضرورت ملی، مراحل اجرایی آن آغاز شود.

وی اظهار داشت: منابع آبی و مسیل های اطراف شهر سمنان در کنار داشتن ظرفیت های خوب برای تامین آب، رونق گردشگری، در برخی مواقع زمینه ساز خطر برای شهر است که این مساله با اتخاذ تدبیرهای هوشمندانه و مهار خطرها قابل کنترل است و مطالعاتی در این زمینه نیز انجام شده است.

همتی یادآور شد: سه بحث بهره وری، گردشگری و کاهش خطرات منابع آبی شهرستان سمنان از مباحثی است مورد توجه است.

وی ابراز داشت: باید با تلاش و بر اساس سند آمایش سرزمین به منظور توسعه استان سمنان، بودجه افزایش یابد و تخصیص بودجه نیز با رویکرد و تحول مثبت صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان خاطرنشان کرد: بودجه شهرستان سمنان به عنوان مرکز استقرار ادارات استان، بالا بودن تردد و رشد جمعیت، بر اساس استانداردهای کشوری و استانی باید ویژه تر دیده شود.

شرایط سخت کنونی فرصت‌ساز است

همتی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر سخت بودن سال ۹۸، افزود: توطئه های دشمن و ایجاد شرایط سخت در کشور، به منزله فرصت طلایی است که با عزم جدی و ملی زمینه ساز توسعه کشور است.

وی ادامه داد: برای گذر از شرایط فعلی کشور برای پیشرفت در زمینه های مختلف مانند صنایع، معادن و کشاورزی باید کمر همت بسته شود، تا موانع رونق تولید رفع شود.

وی اظهار داشت: شرایط سخت به وجود آمده در کشور در واقع فرصت ساز است و باید از این فرصت با تلاش مضاعف برای عمران و آبادانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

نشست شورای اداری شهرستان سمنان با حضور منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سید عباس دانایی فرماندار و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان سمنان برگزار شد.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط