ردی از بدهی دوره‌های قبل شهرداری تهران در گزارش تفریغ نیست

تهران- ایرنا - سید «محمود میرلوحی» عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران اظهارداشت: هیچ ردی از بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی شهرداری مربوط به دوره‌های گذشته در این گزارش وجود ندارد.

وی روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا و در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۹۶ پیشنهاد کرد الحاقیه‌ای مبنی بر ارائه گزارش جامع شکل‌گیری بدهی بانک‌ها و پیمانکاران در دوره گذشته شهرداری به گزارش تفریغ اضافه شود.
وی گفت: وقتی تفریغ سال ۹۵ را تصویب کردیم باید تراز مالی شهرداری را ضمیمه می‌کردیم لذا نباید در تفریغ بودجه سال ۹۶ از این امر غافل شویم.
میرلوحی اظهارداشت: اجرانشدن این مهم سبب خواهد شد هیچ ردی از بدهی ۶۹ هزار میلیاردی در گزارش نباشد و بعدها به نام ما ثبت شود.
عضو شورای تهران بیان کرد: این بدهی میراث برجا مانده و باری بر دوره پنجم مدیریت شهری است.
وی با بیان اینکه این بدهی ملاً ما را گروگان گرفته گفت: بدهی‌ها هر تصمیم ما را تحت تاثیر قرار داده است.
میرلوحی با بیان اینکه یکبار برای همیشه باید بدهی‌های گذشته با دقت مورد بررسی قرار گیرد، تأکید کرد که باید بررسی شود آیا برای این بدیهی‌ها در برنامه دوم توسعه شهر تهران و بودجه های سنواتی مجوزی داشته اند یا خیر؟
اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ پیشنهاد میرلوحی را تصویب کردند.

به گزارش ایرنا کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران چهارم تیرماه جاری گزارش تفریغ بودجه ۹۶ شهرداری تهران را به طور مشروط پذیرفت.

بدهی‌های مربوط به دوره های گذشته شهرداری تهران بویژه مربوط به زمان فعالیت محمدباقر قالیباف از جمله موضوعات بحث برانگیز و جنجالی شورا و شهرداری در این دوره بوده است؛ مبلغ این بدهی از ۵۲ هزارتومان تا افزون بر ۶۰ هزار تومان اعلام شده اما قالیباف این میزان را قبول ندارد و گفته که بدهی‌ها ۱۶ هزارمیلیارد تومان بوده که اعضای شورا نسبت به این سخنان واکنش نشان داده اند.

عمده بدهی ها مربوط به مطالبات به پیمانکاران و بانک ها اعلام شده است.

تهرام/۷۲۴۴/ ۱۰۰۸

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha