فرانسه تصمیمات ملی خود را اجرا خواهد کرد

تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد(دارایی) فرانسه در واکنش به تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اقدام های متقابل در برابر تصویب قانون وضع مالیات بر شرکت های بزرگ اینترنتی(گافا) از سوی پاریس گفت که فرانسه تصمیمات ملی خود را اجرا خواهد کرد.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "بی.اف.ام" فرانسه، «برونو لومر» شب گذشته(جمعه) و دقایقی پس از پیام توئیتری تهدیدآمیز ترامپ در واکنش به تصمیم فرانسه در اعمال مالیات بر شرکت های بزرگ اینترنتی تصریح کرد: مالیات جهانی بر فعالیت‌های دیجیتال چالشی است که شامل همه ما می شود. ما خواهان دست یافتن به توافقی در این چارچوب در کشورهای «گروه 7» و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هستیم.

وی تاکید کرد که در عین حال، فرانسه تصمیمات ملی خود را اجرا خواهد کرد.

فرانسه با وجود تهدیدهای آمریکا، در بیستم تیر ماه(11 ژوئیه) قانون وضع مالیات بر شرکت‌های بزرگ اینترنتی از جمله «گوگل»، «آمازون» و «فیسبوک» را تصویب کرد.

سنای فرانسه تخمین زده که تصویب این قانون در سال جاری میلادی، ۴۰۰ میلیون یورو و سال آینده، ۶۵۰ میلیون یورو درآمد برای کشور ایجاد می کند.

فرانسه اعلام کرده بود که دریافت مالیات از شرکت‌های فناوری اطلاعات آمریکایی که درآمد سالیانه جهانی بیش از ۷۵۰ میلیون یورو داشته و در فرانسه نیز دست کم ۲۵ میلیون یورو فروش داشته باشند،‌ را آغاز خواهد کرد.

طبق قانون جدید فرانسه، این شرکت‌ها مشمول مالیات سه درصدی خواهند بود.

این قانون با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت‌های چندملیتی تصویب شده است.

در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ دیجیتالی در فرانسه تقریباً هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

قانون جدید فرانسوی‌ها عمدتاً شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که از محل فروش اطلاعات کاربران برای فروش آگهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

این قانون علاوه بر فیسبوک، گوگل و آمازون، شرکت‌های «اوبر»، «ایر بی ان بی» (Airbnb) و شرکت‌های چینی و اروپایی را نیز شامل می‌شود.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته این قانون را امضا کرد.

ترامپ روز گذشته (جمعه) در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: فرانسه به تازگی مالیات دیجیتالی علیه شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا وضع کرده است. اگر قرار است کسی بر آنها مالیات ببندد این کشور مادر آنها یعنی آمریکا خواهد بود. ما به زودی اقدامات متقابل قابل توجهی علیه حماقت مکرون اعلام خواهیم کرد.


«جاد دیری» معاون سخنگوی کاخ سفید گفته بود: آمریکا از اقدام فرانسه برای وضع مالیات خدمات دیجیتال که به زیان شرکت‌ها و کارکنان آمریکایی است، به شدت ناامید شده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha