۱۷ طرح منابع طبیعی در همدان بهره برداری می شود

همدان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: همزمان با هفته دولت ۱۷ طرح منابع طبیعی این استان با اعتبار ۷۴ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال بهره برداری می شود.

اسفندیار خزائی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۱۲ مورد از طرح های آماده بهره برداری مربوط به بخش آبخیزداری، ۲ مورد جنگل‌کاری، ۲ طرح مرتبط با مرتع و بیابان و یک مورد اجرای کمربند حفاظتی است.

وی اضافه کرد: ۱۲ طرح حوزه آبخیزداری در شهرستان های همدان، کبورداهنگ، نهاوند، رزن، فامنین، ملایر و تویسرکان با اعتبار ۷۰ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال بهره برداری می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: اجرای ۲۳ هزار و ۵۸۹ مترمکعب عملیات آبخیزداری شامل عملیات سنگ و ملات، گابیونی و بندخاکی در این طرح ها صورت گرفته و حدود ۲ هزار خانوار نیز از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

خزائی گفت: طرح کمربند حفاظتی در شهرستان های رزن، ملایر و اسدآباد در سطح ۲۵ کیلومتر و طرح عملیات کپه کاری در ۱۴۲ هکتار از اراضی نهاوند، عملیات جنگلکاری در نهاوند و تویسرکان در ۶۰ هکتار و اجرای طرح ذخیره نزولت جوی در سطح ۵۰ هکتار، از طرح های تاثیر گذار و مهم در حفظ منابع پایه آب و خاک هستند.

وی بیان کرد: عملیات آبخیزداری با هدف تغذیه منابع آبی، تقویت پوشش گیاهی، حفظ آب و خاک، جلوگیری از بیابان‌زایی، تعادل بخشی و بهبود وضع معیشت مردم حوزه آبخیزنشین اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: با اجرای این طرح ها زمینه بهره مندی از توان و ظرفیت بخش آب و خاک استان بیشتر می شود همچنین اقتصاد و تولید این استان رونق خوبی می یابد.

خزائی ابراز امیدواری کرد با گسترش و اجرای طرح های آبخیزداری، ذخیره نزولات جوی، طرح های جنگلکاری و ایجاد کمربند حفاظتی شاهد پایداری و شکوفایی بیش از پیش عرصه های منابع طبیعی استان همدان باشیم.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha