۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83455006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید انگور در چهارمحال و بختیاری ۴۰ درصد افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفـت : با توجه به بارش های سال زراعی جاری و کاهش سرمازدگی ، میزان تولید محصول انگور استان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.

حمیدرضا دانش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از پیش بینی برداشت ۶۵ هزار تن انگور از تاکستان های این استان خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته به دلیل بروز خشکسالی و سرمازدگی ، تنها حدود  ۲۶ هزار تن محصول انگور در این استان برداشت شد.   

وی ، سطح تاکستانهای این استان را  ۴ هزار و ۸۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان سطح زیر کشت  ۱۰۵ هکتار آن نهال و مابقی بارور است.

به گفته وی، حدود ۲۰ درصد از این میزان تولید را محصول غوره مصرف  و مابقی بصورت انگور تازه خوری و یا به شیره و کشمش تبدیل می شود.

معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ، انواع محصول انگور تولیدی استان را  شامل، عسگری، ریش بابا (لیف گائی)، مهره، سیاه پیازی، انگور قرمز شاهانی، انگور قرمز ‏یاقوتی (پیش رس)، انگور قرمز باریک (تیر تفنگی) و انگور دانه دار (القی) اعلام کرد. 
دانش گفت: بخش عمده تولید محصول انگور چهارمحال و بختیاری متعلق به شهرستان کیار به ویژه باغات گهرو و منطقه مشایخ ناغان است و همه ساله با برداشت محصول ، آیین جشنواره انگور ناغان و آیین سنتی شیره پزان نیز برگزارمی شود.

به گزارش ایرنا ، سالانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن محصولات زراعی ، باغی ، دامپروری ، شیلات و زنبورداری در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha