مدیران با اطلاع‌رسانی دقیق از بروز شایعات جلوگیری کنند

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: مدیران و مسوولان با اطلاع‌رسانی دقیق، به موقع و بی‌کم و کاست از بروز شایعات و انتشار اخبار کذب جلوگیری کنند.

مصطفی آزادبخت روز سه‌شنبه در شورای اطلاع‌رسانی بیان کرد: انتظار می رود دستگاه های مسوول اطلاع رسانی دقیق و علمی در زمینه آنفلوآنزا داشته باشند تا از بروز نگرانی در جامعه و خانواده ها پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: هدف و رویکرد شورای اطلاع رسانی، طرح مسائل کلان در این نشست بوده و مصادیق باید در کمیته ها بررسی شود تا بتوان اطلاع رسانی را به صورت حرفه ای پیش برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد:  باید در این شورا برای ایجاد یک زبان مشترک دنبال ترسیم راه باشیم، تا برای اقناع جامعه اطلاعات مستند و متقن را به شهروندان ارائه کرد.

آزادبخت گفت: عملکرد ضعیف در برخی عرصه ها زمینه را برای انتشار اخبار کذب مهیا کرده است، چرا که جای اطلاع رسانی دقیق و سریع خالی است در حالیکه شورای اطلاع رسانی نقش کلیدی در این باره دارد. 

وی خواستار راه‌اندازی کمیته های تخصصی با هدف پیشگیری از پرداختن به مسائل جزیی در شورای اطلاع رسانی و تخصصی شدن دستور جلسات این شورا شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: نخستین برگ برنده برای فعالان در عرصه سیاست، اقتصاد و دیگر عرصه ها، اطلاع رسانی است و این قدرت نرم، قدرت سخت را پشت سر گذاشته است. 

آزادبخت افزود: اگر اطلاعات مورد نیاز جامعه به موقع منعکس نشود مردم منتظر نمی مانند بلکه اطلاعات را از جاهای دیگر دریافت کرده و این آسیب زا است.

وی با بیان اینکه تاثیر منفی اطلاعات نادرست چند برابر است تاکید کرد: بنابراین باید در زمینه وقایع روزمره به موقع و دقیق اطلاع رسانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه اطلاع رسانی به صورت شفاف بررسی شده و در صورت کم کاری ، این موضوع بدون اغماض از سوی رسانه ها و نشریات منعکس می شود. 

آزادبخت اضافه کرد: اداره هایی که در پرداخت مطالبات رسانه ها کوتاهی می کنند به عنوان یک نمره منفی در ارزشیابی آنها محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha