صادرکنندگان نمونه همدان تجلیل شدند

۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۹
کد خبر: 83581724
صادرکنندگان نمونه همدان تجلیل شدند

همدان- ایرنا- ۱۳ صادرکننده نمونه استان همدان پنجشنبه شب در آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی معرفی و تجلیل شدند.

شرکت دانش بنیان "فرا پل جم"، صنایع غذایی سحر، سیمان هگمتان، رز پالایش غرب، خشکبار طلایی، شبنم صحرا، سیمین نورد، گل بید سامن، آهن و سیلیس آذرخش، باراد گستر، سفال تاج، تاک ۵۰۷ و بازرگانی محمودی ۱۲ واحد تولیدی استان همدان هستند که از لحاظ کمی و کیفی برترین صادرکننده های استان شناخته شدند.

از بین واحدهای یاد شده "رز پالایش غرب" به عنوان صادرکننده برتر استان در سال ۹۸ انتخاب شد که پارسال ۱۱ میلیون دلار کالا به هشت کشور خارجی صادر کرده‌است.

 این واحد صنعتی بیشترین میزان صادرات را در بین صادرکننده های استان دارد.

شرکت دانش بنیان فرا پل جم نیز به عنوان صادرکننده برتر کشوری شناخته شد و در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر ملی که به تازگی با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، لوح دریافت کرد.

فعالان اقتصادی یاد شده موادغذایی، سیمان، وازلین صنعتی، کشمش، خشکبار، ظروف آشپزخانه، شوری و ترشی، مقطوعات فلزی، سبزی و صیفی، سفال و سیب زمینی به کشورهای مختلف صادر می کنند.

روند رشد صادرات، داشتن بازار صادراتی، دارا بودن برند داخلی و خارجی، استانداردهای ملی و بین المللی، عضویت در تشکل های صادراتی بین المللی، داشتن واحد تحقیق و توسعه (R@D)، شرکت در نمایشگاه های خارجی، بسته بندی کالای صادراتی و دارا بودن نمایندگی در کشورهای هدف برخی از معیارهای انتخاب واحدهای نمونه صادراتی است که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان پیش‌تر به آنها اشاره کرده بود.

به گفته حمیدرضا متین یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان وجود دارد که در حدود ۴۰۰ نفر از صاحبان این صنایع دارای کارت بازرگانی هستند و در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت دارند.

فرایند شناسایی واحدهای نمونه صادراتی استان از ۱۶ شهریور سال جاری آغاز و صادرکنندگان برتر به مناسبت روز ملی صادرات معرفی و تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha