مجوز صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری در همدان صادر شد

همدان- ایرنا- مجوز صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری در آیینی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همدان صادر شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر پنجشنبه در نشست با مدیران و روسای دانشگاه‌های همدان در ساختمان جدید پارک علم و فناوری همدان با اشاره به اینکه بیش از ۴۳ مرکز پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد گفت: حاصل این مراکز شرکت‌های بسیاری در حوزه دانش‌بنیان است که از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند.

منصور غلامی با بیان اینکه حدود پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ثبت شده است، افزود: این شرکت‌ها در ادامه توانمندی‌های علم و فناوری کشور رشد کردند و خود را نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه همه شرکت‌های دانش‌بنیان توسط تحصیل‌کردگان دانشگاه ایجاد شدند افزود: بنابراین در حوزه آموزش ضعفی وجود ندارد و ممکن است برخی از افراد علاقه نداشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به صدور مجوز صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری برای همدان گفت: این صندوق سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر می‌کند و شرکت‌هایی که شک دارند به سود برسند، وام دریافت می‌کنند و اگر در شرایط محاسباتی دقیق و مستدل دچار شکست شود، این شرکت‌ها زیر فشار قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه جایگاه علمی کشور قابل قبول است، افزود: در منطقه دارای رتبه اول، در آسیا در بین پنج کشور اول و در دنیا دارای رتبه شانزدهم علمی هستیم و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ به رتبه پانزدهم دست یابیم.

غلامی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری در همدان از سال‌ها پیش ایجاد شده است افزود: با محل جدید پارک، این مکان می‌تواند آینده بسیار درخشانی داشته باشد.

غلامی با بیان اینکه همدان ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات برتر دارد، گفت: همدان از گذشته به عنوان یک منطقه خدمات برتر معرفی شده است که در حوزه علم و فناوری می‌تواند این ظرفیت خود را شکوفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha