۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83657855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وضعیت اضطراری در پایتخت استرالیا لغو شد 

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۰۴
کد خبر: 83657855
وضعیت اضطراری در پایتخت استرالیا لغو شد 

تهران - ایرنا - به دنبال فروکش کردن آتش سوزی‌های جنگلی و کاهش افزایش دما، وضعیت اضطراری در شهر کانبرا پایتخت استرالیا امروز (یکشنبه) لغو شد.  

به گزارش شبکه‌ای بی‌سی نیوز، آتش سوزی‌های جنگلی که پایتخت استرالیا را در روزهای پایانی هفته تهدید می‌کرد، تحت کنترل است.  
لغو وضعیت اضطراری در کانبرا در حالی صورت می‌گیرد که آتش سوزی در قلمرو پایتخت استرالیا (ACT) در بیش از ۵۵ هزار هکتار گسترش یافته و تقریبا یک چهارم از کل مناطق پایتخت استرالیا را در بر گرفته است.  
«اندرو بار» رییس قلمرو پایتخت استرالیا گفت: تهدید گسترش آتش سوزی هنوز تمام نشده و ممکن است در هفته‌های آینده این حادثه در گوشه و کنار پایتخت دوباره رخ دهد.  
وی همچنین در مورد لغو وضعیت اضطراری در کانبرا گفت: در صورت بدتر شدن اوضاع ممکن است دوباره مجبور شویم به شرایط اضطراری بازگردیم.  
فاجعه آتش سوزی طولانی مدت استرالیا از ماه سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور- مهر ۹۸) تاکنون در این کشور ادامه دارد و این حادثه مهیب طبیعی موجب کشته شدن ۳۳ نفر و تلف شدن دستکم یک میلیارد حیات وحش بومی این کشور شده است.  
علاوه براین تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانه ویران شده و بیش از ۸.۲ میلیون هکتار از مزارع، تپه و مراتع این کشور به دلیل سوختن به مناطقی صاف و لم یزرع تبدیل شده است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha