۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83716515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در اسپانیا؛ هشدار دولت به تولیدکنندگان لوازم بهداشتی و درمانی

تهران-ایرنا- وزارت بهداشت اسپانیا به شرکت‌ها و مراکز تولیدکننده محصولات بهداشتی ۴۸ ساعت فرصت داد تا تا آمار دقیق موجودی خود را در اختیار دولت قرار دهند درغیر اینصورت به فرمان دولت، جریمه و محرومیت‌هایی متوجه این مراکز خواهد شد.

به گزارش امروز نشریه ال پائیس، سالوادور ایا، وزیر بهداشت اسپانیا در نشستی مطبوعاتی با حضور وزیر حمل و نقل، وزیر دفاع و وزیر کشور که فرماندهی وضعیت هشدار در این کشور را بر عهده دارند، از اتخاذ تدابیری جدید در حوزه سلامت به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

این نشریه با اشاره به بی سابقه بودن تصمیمات اخیر در تاریخ اسپانیا نوشت، یکی از نتایج جلسه دیشب وزارت بهداشت که از اهمیت بسزایی برخوردار است، قرار دادن امکانات و منابع بخش بهداشت خصوصی در اختیار سیستم بهداشت دولتی است که به موجب آن تمام متخصصان نظام سلامت در کلیه نقاط کشور به همه امکانات ضروری سیستم خصوصی به منظور مقابله با اپیدمی کرونا دسترسی خواهند داشت.    

علاوه بر منابع بخش خصوصی، کلیه اماکن عمومی و خصوصی تحت کنترل وزارت بهداشت نیز این قابلیت را خواهند داشت که موقتا به مراکز نگهداری از بیماران کرونایی تبدیل شوند.

وزیر بهداشت اسپانیا همچنین گفت، دولت در یک بازه زمانی ۴۸ ساعته به شرکت ها و مراکز تولیدکننده محصولات بهداشتی از قبیل ماسک صورت، عینک محافظ، دستکش و سایر محصولات دارویی و درمانی فرصت می دهد تا آمار دقیق موجودی خود را در اختیار دولت قرار داده تا در موقع مقتضی قدرت دسترسی برای ایشان وجود داشته باشد؛ وی همچنین هشدار داد در صورت عدم اعتنا به فرمان دولت، جریمه و محرومیت هایی متوجه شرکت ها و کارفرمایان خاطی خواهد بود.

خوسه لوئیس آبالوس وزیر حمل ونقل نیز از کاهش ۵۰ درصدی حمل و نقل عمومی مسافران خطوط هوایی، دریایی و جاده ای خبر داد.

مارگاریتا روبلس وزیر دفاع اسپانیا همچنین اعلام کرد که به منظور تقویت تدابیر دولت در مقابله با کرونا در کشور، محدودیت های تردد با استقرار نیروهای نظامی در برخی شهرهای پرخطر اعمال خواهد شد.

به دنبال اعلام وضعیت هشدار در اسپانیا، شهرداری شهر مادرید نیز ساعاتی پیش با انتشار پیامی در صفحه توییترش از شهروندان خواست تا با ماندن در خانه و عدم ترک منازل با هیچ دلیل غیرموجه، دولت را در مبارزه علیه ویروس کرونا یاری دهند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون هفت هزار و ۹۸۸ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۲۹۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

اسپانیا بعد از ایتالیا، وخیم ترین وضعیت را از نظر میزان شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در میان کشورهای اروپایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha