نظامیان اسپانیا برای مهار کرونا به کمک دولت آمدند

تهران_ایرنا_ شیوع روز افزون بیماری کرونا و اعلام وضعیت هشدار در اسپانیا، وزارت دفاع این کشور را به استقرار و گشت زنی نیروهای نظامی در برخی شهرها به منظور تقویت و پشتیبانی تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت در کنترل و مهار این ویروس خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه ال پاییس اسپانیا، وزارت دفاع اسپانیا روز گذشته (یکشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد واحد فوریت های نظامی (UME) طی روزهای اخیر اقدام به شناسایی و استقرار نیروهای نظامی در مناطقی از کشور کرده است که به عنوان محتمل ترین کانون های انتشار کرونا محسوب می شوند.

از جمله این شهرها مادرید، والنسیا، سِویا، ساراگوسا، لئون، لاس پالماس و سانتاکروز هستند. واحدهای نظامی در مناطق پرخطر تر این شهرها مانند ایستگاه های مترو و اتوبوس مستقر شده و محلول های ضدعفونی کننده نیز به همراه خواهند داشت.

بنابر اعلام وزارت دفاع اسپانیا، محدودیت تردد شهروندان به جز موارد ضروری همچون تهیه مواد غذایی یا محصولات دارویی و بهداشتی، در تکمیل تدابیر دولت برای کنترل و مهار گسترش این ویروس با قدرت اجرا خواهدشد.

این وزارتخانه همچنین هشدار داد که در صورت عدم رعایت این محدودیت ها، جریمه هایی از ۱۰۰ تا ۶۰ هزار یورو و حتی مجازات زندان از سه ماه تا یک سال بسته به شدت جرم به همراه خواهد داشت.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرد.
براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، در شرایط کنونی ۱۶۹ هزار و ۹۰۴ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۷هزار و ۷۷۶ نفر بهبود یافته و شش هزار و ۵۲۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون هفت هزار و ۹۸۸ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۲۹۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

اسپانیا بعد از ایتالیا، وخیم ترین وضعیت را از نظر میزان شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در میان کشورهای اروپایی دارد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه گذشته رسما اعلام کرد در شرایط کنونی، اروپا کانون کرونا در جهان محسوب می شود.

https://elpais.com/espana/2020-03-15/el-ejercito-despliega-patrullas-en-las-principales-ciudades-para-luchar-contra-el-coronavirus.html

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha