ترددهای ورودی به چهارمحال و بختیاری ۷۴.۵ درصد کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ترددهای ورودی به این استان در روز ۸ فروردین همزمان با نخستین روز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ۷۴.۵ درصد کاهش یافت.

شهرام ندیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در روز هشتمین روز از فروردین ۱۳۰ هزار و ۸۹۵ تردد در استان ثبت شده است که ۷۳ درصد این ترددها از پلاک‌های بومی بود و ۲۷ درصد ترددها از استان‌های اصفهان، خوزستان و تهران ثبت شده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس مجموع ترددها در استان در روز ۸ فرودین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۳ درصد کاهش، ورودی‌ها ۷۴.۵ درصد کاهش و خروجی‌ها ۷۷.۱ درصد کاهش داشته است.

ندیمی تصریح کرد: این ترددها در مقایسه با هفتم فروردین و قبل از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز کاهش داشت به طوری که ترددهای ورودی در ۷ فروردین ۶۱ درصد و خرروجی‌ها ۷۰ درصد کاهش داشته است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، بیشترین تردد در محورهای داخلی استان را جاده ارتباطی شهرکرد، سورشجان، فارسان و شهرکرد به فرخشهر عنوان کرد و گفت: ترددها به صورت شبانه‌روز از سوی ترددشمارها ثبت می‌شود.

ندیمی افزود: همچنین محور اصفهان به شهرکرد و مبارکه به بروجن نیز بیشترین ترددهای محورهای برون استانی را به خود اختصاص داد که در روز هشتم فروردین در مقایسه با روز هفتم با کاهش بیش از ۴۰ درصدی ترددها مواجه شد.

به گزارش ایرنا، طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح کشور (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری ۳ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha