تلاوت‌ قاریان نوجوان در فضای مجازی تحلیل می‌شود

تهران- ایرنا- معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: جلسات آموزش مجازی تلاوت قرآن کریم، یکی از برنامه های این شورا در ایام نوروز است و تلاوت‌ نوجوانان در این جلسات مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد.

محمدتقی میرزاجانی روز یکشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا که البته اسباب تاسف و تاثر را در کشورمان و کشورهای مختلف بوجود آورد و تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند، موجب تعطیلی کشور شده و خانواده ها مجبور هستند در منازل اوقات خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه در خانه ماندن فرصتی فراهم کرده است تا هر صنف و قشری در موضوع تخصص خود تغییراتی داده و در بستر فضای مجازی فعالیت کند، افزود: نهادها و دستگاه های قرآنی مختلف و حتی برخی اشخاص حقیقی در زمینه های قرآنی ورود کردند تا نقشی را ایفا کرده و سهم خود را نسبت به قرآن ادا کنند.

این قاری قرآن اضافه کرد: در روزهای پایانی سال ۹۸ نشستی با حضور مسئولان معاونت قرآن و  عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که برنامه خانه های نورانی را تدارک دیده بودند و قرار شد شورای عالی قرآن نیز در کنار این معاونت برنامه هایی را برای ایام تعطیلات نوروز و حتی تا پایان فروردین اجرا کند.

وی افزود: برگزاری جلسات آموزش مجازی تلاوت قرآن یکی از این برنامه ها بود که هر روز از ساعت ۱۸ به مدت یک ساعت در بستر تارنمای آپارات در صفحه خانه های نورانی اجرا می شود و این برنامه تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

میرزاجانی ادامه داد: در این برنامه هر روز نصرت الله حسینی یا محسن یاراحمدی از اساتید ممتاز قرآن با حضور در استودیوی شورای عالی قرآن، مهمان خانه های علاقه مند قرآنی هستند و محوریت این جلسه پخش تلاوت قاریان نوجوان و ارائه نقد و تحلیل این تلاوت ها توسط استاد مربوطه و بیان نکاتی از مفاهیم آیات تلاوت شده می باشد.

وی افزود: این برنامه در واقع یک جلسه قرآن مجازی به صورت زنده و تصویری است. یعنی  در هر جلسه دو تلاوت تحقیق (قرائت) و یک تلاوت ترتیل پخش می شود و سپس مورد تحلیل و نقد قرار می گیرد و سپس مخاطبان سوالات خود را از طریق سامانه پیامکی که پیش بینی شده، ارسال می کنند و استاد جلسه در بخش پایانی پاسخگوی سوالات است.

میرزاجانی از برگزاری کرسی های زنده تلاوت اذانگاهی مغرب تا پایان فروردین به عنوان یکی دیگر از برنامه های شورای عالی قرآن در فضای مجازی خبر داد و گفت: هر روز یکی از اساتید قرائت قرآن به مدت ۲۰ دقیقه قبل از اذان به تلاوت قرآن می پردازد که این برنامه به صورت زنده از طریق اینستاگرام پخش می شود.

وی افزود: احمد ابوالقاسمی، قاسم رضیعی، محمدرضا پورزرگری، مهدی غلام نژآد، حامد علی زاده، سید مصطفی حسینی، حمید شاکرنژاد، مسعود نیکدستی، مسعود سیاح گرجی، مختار دهقان، وحید نظریان، حمیدرضا مقدسی، مهدی عادلی، جعفر فردی، حمیدرضا احمدی وفا، قاسم مقدمی و سعید پرویزی اساتیدی هستند که در این برنامه به تلاوت قرآن می پردازند.

معاون شورای عالی قرآن افزود: این برنامه ها پس از پخش زنده، تدوین می شود و در فضای مجازی مانند آپارات و پیام رسان های مختلف به ویژه در شورای عالی قرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارگذاری می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha