۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 2148
کد خبر: 83781311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیکوکاران فارس بیش از ۲۱ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

شیراز - ایرنا- رییس کل دادگستری استان فارس از جمع آوری کمک خیرخواهانه ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خیرین و نیکوکاران این استان شامل وجوه نقدی، چک و تعهدات مالی در آئین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد.

حجت الاسلام  سیدکاظم موسوی روز شنبه با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط کرونا  خیرین، کمک های خود را به سمت آسیب دیدگان ناشی از کرونا برده اند گفت: اما در عین حال خیرین و نیکوکاران استان فارس با  احسان و اهدای کمک های مالی خود زندانیان جرایم غیرعمد را نیز فراموش نکرده اند. 

وی در ادامه تصریح کرد: دادگستری  استان فارس به منظور حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد بیش از  ۵ هزار احکام جایگزین حبس صادر کرده است  و  ۱۸ هزار حکم اعطای مرخصی نیز تمدید شده است. 

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: با کمک های انسانی و نیکوکارانه خیرین می توان زمینه آزادی بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را فراهم نمود و امروز زندانیان جرائم غیرعمدی در پشت میله‌های زندان به سر می برند که آزادی آنها نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان  اعتبار می باشد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در جشن گلریزانِ امسال  با رعایت پروتکل های بهداشتی عده ای از کریمان و خیرین شیراز در جشن  گلریزان رهایی ویژه آزادسازی جرائم غیرعمد شرکت کردند گفت: در شب ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) خیرین و نیکوکاران شهر شیراز با احسان،کمک و همدلی خود در راستای  آزادسازی از زندان بسیاری از محکومین جرائم غیرعمد و مالی در این محفل احسان و نیکوکاری گردهم آمده اند. 

وی با تاکید بر اینکه مجموعه قضایی با مرتکبین جرائم عمد، بدون اغماض و در چارچوب قانون برخورد قاطع می نماید، در عین حال یادآور شد: دادگستری فارس اقدامات مناسبی نیز در راستای آزادسازی زندانیان انجام داده است که  آزادی مشروط به زندانیان  و نیز مرخصی پایان حبس از این  گونه موارد است.

رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی دعاوی خانوادگی در اسفندماه سال گذشته تاکنون نیز گفت: تنها ۱۱ نفر در استان فارس به خاطر مهریه در زندان به سر می برند و بقیه نیز با اعطای مرخصی، بیرون از زندان هستند.

 حجت الاسلام موسوی در ادامه خاطر نشان کرد:  از اواخر سال گذشته تا کنون بر اساس استفاده از تاسیسات حقوقی،۲ هزار و ۴۴۵ نفر از زندانیان فارس آزاد شده اند.