۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83790258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ موزه در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت دارد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83790258
۲۳ موزه در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال از موزه‌ها گفت: هم‌اکنون ۲۳ موزه در این استان مجوز فعالیت دارد.

کوروش باباییان روز یکشنبه به‌مناسبت روز جهانی موزه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد ۱۷ موزه فعال و ۶ موزه غیرفعال است.

وی افزود: در سال گذشته ۸۸ هزار و ۸۶۸ نفر از موزه‌های چهارمحال و بختیاری دیدن کرده‌اند که نسبت به سال قبل از آن ۲۳ درصد افزایش داشت که بیشترین گروه‌های بازدید کننده شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، مسافران، گردشگران و گروه‌های مردمی است.

وی یادآور شد: بازدید از موزه‌های چهارمحال و بختیاری در سال گذشته تا نیمه اسفندماه امکان‌پذیر بود و پس از شیوع ویروس کرونا حضور بازدیدکننده در موزه‌های این استان ممنوع شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حضور بازدیدکنندگان از موزه‌های استان در سال‌جاری هنوز آغاز نشده است.

به گزارش ایرنا، ۱۸ ماه مه مصادف با ۲۸ اردی‌بهشت‌ماه به‌عنوان روز جهانی موزه سرآغاز هفته "میراث‌فرهنگی" در ایران است که تا سوم خردادماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha