راه‌اندازی بیش از چهار هزار کارگاه تولیدی در همدان

همدان - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ره) استان همدان گفت: چهارهزار و ۴۸۲ کارگاه تولیدی در هفت سال گذشته با حمایت و پشتیبانی بسیج سازندگی این استان راه‌اندازی شده است.

سرهنگ پاسدار علی قراباغی روز شنبه در جلسه بررسی طرح های بسیج سازندگی همدان بیان کرد: برای راه اندازی این تعداد کارگاه ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد ۹ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در عرصه های مورد حمایت بسیج سازندگی شامل پرورش آبزیان، زنبور عسل، ماکیان، دام سبک و سنگین، پرورش طیور، تولید قارچ و کشت گیاهان دارویی شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ره) استان همدان یادآوری کرد: بهمن ماه سال ۹۷ به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب بهره برداری از ۴۰ هزار طرح در دستور کار قرار گرفت که سهم سپاه همدان یک هزار و ۴۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی بود اما یک هزار و ۶۰ طرح را در کمتر از زمان تعیین شده و تا هفته بسیج سال ۹۸ بهره برداری کرد.

سرهنگ قراباغی مرمت و بازسازی۱۷ مسجد، پنج مرکز بهداشت و درمان، ۱۳ باب خانه نیازمند، بازسازی و ساخت ۲۲ خانه عالم، ساخت ۲۵ مکان ورزشی، بهسازی ۴۵ مدرسه، ساخت ۲ مدرسه، انتقال آب به چهار روستا، ساخت ۱۰ باب غسالخانه، توسعه سه کارگاه اشتغال شامل یک کارگاه خیاطی، ۲ کارگاه چرم دوزی، طرح آبرسانی شرب و کشاورزی به ۲۰ روستا را از جمله این طرح‌ها برشمرد.

وی ادامه داد: ۱۲ مورد لایروبی قنوات، ساخت و تکمیل ۴۸ مجتمع فرهنگی، ساخت ۹ استخر ذخیره آب کشاورزی و آب بند، ۶ دیوار ساحلی برای پیشگیری از ورود آب به منازل موقع بارندگی و بروز سیلاب، ساخت ۲۲۰ مخزن آب آشامیدنی، احداث ۲ مدرسه ۲ کلاسه، احداث ۲ مدرسه قرآنی، ایجاد ۲۰ هزار متر مربع فضای سبز، بهسازی معابر روستایی نیز توسط بسیج سازندگی صورت گرفت.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ره) استان همدان گفت: اجرای شبکه برق، لایروبی مسیر سیلاب سه مورد، ساماندهی ۲۱۴ گلزار شهدا، احداث دو اردوگاه ماده ۱۶ صیانت و درمان معتادان در نهاوند و کبودراهنگ نهایی شده است.

سرهنگ قراباغی ادامه داد: با توجه به تاثیر بروز سیل فروردین سال ۹۸ در لغزش مکان روستای برفیان تویسرکان و ضرورت انتقال ۴۴ واحد مسکونی موجود در این روستا به مکان جدید، کار اجرایی نظیر بُتن ریزی در حال اجرا است و تا پایان سال جاری انتقال روستا به طور کامل اجرایی می شود.

وی گفت: به دنبال سیلاب سال ۹۸ بازسازی، تعمیر و ساخت ۵۰۰ واحد آسیب دیده به سپاه همدان محول شد که کار ۹۲ درصد واحدها تکمیل و هشت درصد مابقی بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ره) استان همدان خاطرنشان کرد: در برخی از مدارس سرویس بهداشتی دخترانه و پسرانه مشترک بود که سپاه همدان اقدام به ساخت ۱۶۴ چشمه بهداشتی در این قبیل مدارس کرد.

سرهنگ قراباغی خواستار مساعدت استانداری در ساخت مجتمع فرهنگی نیمه کاره سردار سرلشکر شهید حسین همدانی در حاشیه شهر شد.

وی شروع عملیات اجرایی ۲ باب مدرسه در تویسرکان، تکمیل ساختمان پزشکی قانونی اسدآباد و تویسرکان تا هفته بسیج امسال، بهسازی ۲۵ باب از منازل مددجویان بهزیستی متناسب با معلولیت ساکنان این واحدها را از دیگر اقدام های بسیج سازندگی عنوان کرد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ره) استان همدان گفت: این مجموعه در طرح های غیر عمرانی نیز فعال بوده که سال گذشته ۵۰۰ سری جهیزیه بین زوجین توزیع شد و امسال نیز به همین تعداد جهیزیه در همدان بین زوجین توزیع می شود.

سرهنگ قراباغی ادامه داد: بسیج سازندگی در حوزه پیشگیری از بروز ویروس کرونا نیز اقدام هایی انجام داده که شامل گندزدایی و ضدعفونی معابر، رفع آلودگی، غسل، دفن کفن متوفیان کرونایی ، تولید ماسک و گان و دیگر فعالیت ها است.

وی اضافه کرد: بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات و مومنانه در سه مرحله با حمایت مردم جمع آوری شد که ارزش بسته های توزیع شده به بیش از ۳۰ میلیارد تومان می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha