۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 2241
کد خبر: 83897655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار کانتینر میوه‌ و صیفی از البرز صادر شد

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۲
کد خبر: 83897655
چهار هزار کانتینر میوه‌ و صیفی از البرز صادر شد

کرج - ایرنا - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز از صادرات بیش از چهار هزار کانتینر انواع میوه و تره بار و صیفی به کشورهای همسایه و خاورمیانه خبر داد.

سید احمد میرجلیلی روز چهارشنبه  ضمن تاکید بر رفع چالش های موجود در توسعه صادرات به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان محصول از ابتدای سال جاری تاکنون در استان البرز تولید و صادر شده است.

وی بیان داشت: انتظار می رود برنامه ریزی ها در بحث صادرات  باید به گونه ای باشد که بستر برای معرفی تولیدکنندگان و محصولات صادراتی کشورمان در سطح دنیا فراهم شود.

میرجلیلی  با اشاره به ظرفیت های موجود در بحث صادرات میوه و تره بار و صیفی‌ بیان داشت: در صادرات این محصولات، استان البرز به عنوان یک برند در سطح کشور مطرح است.

وی میزان صادرات میوه و تره بار و صیفی  استان البرز را درخور توجه ذکر کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار کانتینر انواع  محصولات از استان البرز به خارج از کشور صادر شد.

به گفته میر جلیلی از ابتدای سال جاری تاکنون با وجود مشکلات اقتصادی، گرانی، تورم و نوسانات ارزی، صادرات انواع میوه و تره بار و صیفی از استان البرز به خوبی انجام شده است .

وی افزود: درصورت رفع موانع پیش روی صادر کنندگان‌ درحوزه کشاورزی، توسعه در حد انتظار صادرات و تقویت اشتغال زایی در این حوزه را شاهد خواهیم بود.

میرجلیلی گفت: با ایجاد پنجره واحد در بندر شهید باهنر استان هرمزگان، امور گمرکی مربوط به صادرات محصولات در کمتر از سه ساعت انجام می شود، اما متاسفانه در استان البرز از این مزایا محروم هستیم و به همین دلیل مجبوریم صادرات بار میوه و تره بار تولیدی استانمان را از هرمزگان انجام دهیم.

وی افزود: درصورتی که در استان البرز نیز پنجره واحد ایجاد شود محصولات صادراتی البرز در استان پلمب شده و دیگر نیازی به باز کردن و کنترل آن در طول مسیر نیست و مستقیم برای بارگیری روانه کشتی خواهد شد. 

عضو هیات نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه قبل از سخت تر شدن شرایط اقتصادی بار میوه و تره بار و صیفی جات ایران به چند کشور اروپایی از جمله هلند، آلمان، انگلیس و یا فرانسه نیز صادر می شد، بیان داشت: اما اکنون به دلیل گرانی و شرایط نامساعد اقتصادی، میوه و تره بار را تنها به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه صادر می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha