استاندار همدان: حفظ محیط زیست همراه با بهبود معیشت باشد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: حفاظت از محیط زیست باید همراه با رونق اشتغال، ارتقا و بهبود وضع معیشت مردم باشد.

سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در دیدار رییس یگان حفاظت محیط زیست با وی افزود: حفظ محیط زیست برای مسوولان بسیار با اهمیت است اما ارتقای معیشت و اشتغال نیز یک موضوع محوری و کلیدی است.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست باید توام با ایجاد و رونق اشتغال باشد و حفظ این دو در کنار هم هنر بزرگی است.

استاندار همدان بیان کرد: محیط زیست هر جا که احساس می کند توسعه صنعت و اشتغال به این مجموعه آسیب می زند باید به عنوان راهنما عمل کرده تا در کنار حفظ محیط زیست شاهد توسعه اقتصادی باشیم.
 
شاهرخی با بیان اینکه گاهی مواقع شاهد سخت گیری از سوی اداره های محیط زیست هستیم افزود: البته اداره کل حفاظت محیط زیست همدان همراه و همسو با توسعه اقتصادی گام برداشته و سختگیری نمی کند.

وی اضافه کرد: نباید به خاطر یک کار مقطعی به محیط زیست آسیب زد چرا که در همه مراحل معیار مسوولان قانون است.

استاندار همدان گفت: مردم بدانند حفظ محیط زیست در کنار توجه به استانداردهای زیست محیطی دامنه الوند بسیار با اهمیت بوده چرا که اقلیم و هوای همدان، کوه، دشت و سراب ها و منابع طبیعی این استان عامل پابرجایی همدان و قدمت سه هزار و ۵۰۰ ساله آن است.

شاهرخی افزود: باید در برنامه ریزی ها به پاک تر شدن هوای استان توجه کرد و از دامنه شمالی همدان با رعایت مولفه های زیست محیطی به بهترین نحو استفاده کرد.

وی گفت: امنیت محیط زیست یکی از اساسی ترین و مهمترین مولفه های بشر است ، بنابراین نقش محیط زیست و اهمیت و حفاظت از آن نقش بی بدیل است و نمی شود نقش دیگری برای جبران محیط زیست تعریف کرد.

استاندار همدان بیان کرد: مسوولان متعهد به نگهداری محیط زیست برای نسل های آینده هستند چرا که در صورت بروز ویرانی و خرابی در محیط زیست جبران آن بسیار دشوار است.

شاهرخی افزود: طرح ۸۰ میلیون محیط بان نشات گرفته از اهمیت کار و نگاه بلند مدیر ارشد سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح گامی برای اجتماعی کردن حفاظت محیط زیست است و هم اینک راهی جز استفاده از توان مردم و سمن ها برای حفاظت از محیط زیست نداریم.

استاندار همدان ادامه داد: سمن ها را باید تقویت کرده و برای افزایش تعداد آنها، حمایت مالی، قضایی و حقوقی اقدام کرد چرا که مردم چشم بینا و دست توانمند حفاظت از محیط زیست هستند.

شاهرخی افزود: جوانان درک صحیح از شرایط محیط زیست دارند بنابراین باید با حمایت از این قشر برای عملیاتی شدن طرح ۸۰ میلیون محیط بان و اجتماعی کردن حفظ محیط زیست تلاش کرد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha