۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84053605
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هنرمندان، دستاوردهای دفاع مقدس را هنرمندانه معرفی کنند

اصفهان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمیرم از هنرمندان خواست دست‌آوردها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس را هنرمندانه به نسل امروز معرفی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام غفاری‌زاده روز جمعه در جمع بسیجیان و پیشکسوتان پایگاه‌ مقاومت شهید همت کوی امام سجاد(ع) این شهر، اظهارداشت: نقش بسیجیان هنرمند در این زمینه خاص و محوری است.

وی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا هر کسی به نوعی همراه شهدا و ایثارگران شود و با هنر و ابتکار خود رشادت‌های زنان و مردان آن دوران بیادماندنی را ثبت و بازخوانی کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سمیرم ادبیات را بستری برای ماندگاری هشت سال دفاع و حماسه دانست و افزود: بخشی از این ماندگاری با خلاقیت و تلاش نویسندگان کشورمان محقق شده اما بخش زیادی باقی مانده است.

به گفته غفاری زاده  باید این نوشتن ها و خلاقیت ها به گونه‌ای باشد که قشر نوجوان و حتی کودک در جامعه بتواند موضوع و مجاهدت‌های دفاع مقدسی را فهم کند و برایش جذاب باشد.

 وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب جوانان نقش محوری و اساسی دارند همچنان که در دفاع مقدس به همین گونه بود و جوانانی که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند نقش مهمی در پیروزی ها و دفاع از دین و میهن داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه سمیرم با بیان اینکه جوانان ایرانی، پاک و شجاع به دور از بعضی مصلحت اندیشی ها و محافظه کاری‌ها همیشه به دنبال انجام کارهای بزرگ در شرایط سخت هستند که اگر به آنها اعتماد کنیم فراتر از انتظار ما کار می‌کنند و منشأ اثر خواهند بود.

غفاری زاده نمونه موفق این کارهای بزرگ را در فعالیت‌های دانش بنیان و پیشرفت ها در صنعت دفاعی کشور شاخص برشمرد و گفت: تکیه بر توان و نیروی جوان داخلی با روحیه جهادی و بسیجی رهایی بخش ما از همه سختی‌ها و گذرگاه‌های تاریخی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به کمک‌های مومنانه و طرح مهر کریمانه در دوران سخت کرونایی اشاره کرد و افزود: جهاد مقدس امروز در عرصه بهداشت، سلامت و تامین معیشت نیازمندان و آسیب دیدگان دنبال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه سمیرم دفاع از مظلومان را تکلیف امروز هر بسیجی و فرد آزاده‌ای دانست و تصریح کرد: قلدرهای مستکبر هر جا که بتوانند به نام حقوق بشر دست اندازی و کشتار می‌کنند و این ما هستیم که مقتدرانه جلوی آنان ایستاده‌ایم و راه سردار سلیمانی عزیز را ادامه می‌دهیم.

بر همین اساس و به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس کتاب‌های یک قبیله برای رفتن وکدخدای آشپزخانه روایتی داستان گونه از زندگی برادران شهید عبدالعلی و علیرضا جوادی به قلم فهیمه قبادی و عباسعلی صدری و خاطرات حاج فضل الله ابافت، رزمنده و خیّر شهرضایی در کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا رونمایی شدند.

شهرستان‌های سمیرم و شهرضا به ترتیب در ۱۶۰ و ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha