برداشت محصول خرمالو و دستگیری سارق در تالش

آستارا - ایرنا - برداشت محصول خرمالو در سطح ۹۸ هکتار از باغات بارور تالش آغاز شد و نیروی انتظامی این شهرستان، یک سارق وسایل منازل در حال احداث را دستگیر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی تالش عصر یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این شهرستان ۲۸۸ بهره بردار به تولید میوه خرمالو مشغول هستند و پیش بینی می شود، ۷۳۵ تن محصول به ارزش ۱۸ میلیارد ریال برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

سید علی موسوی افزود: خرمالو میوه ای غیربومی، تازه خور و فسادپذیر و درخت آن در مقابل برف و توفان، شکننده است و باغ های آن طی پنج سال اخیر در گیلان توسعه یافته و توسعه این باغ ها جزو برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان نیست.

مدیر جهادکشاورزی تالش اظهار کرد: در ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان، ۳۰ هزار بهره بردار به تولید محصول مشغول هستند.

فرمانده انتظامی تالش از دستگیری سارق منازل مسکونی در حال احداث، با چهار فقره سابقه سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین جمال‌دار روز یکشنبه اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل مسکونی در حال احداث، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفته بود و امروز کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات و بررسی فعالیت‌ برخی متهمان سابقه‌دار، به سرنخ‌هایی از سارق و محل اختفاء وی دست یافتند. 
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی متهم را با هماهنگی قضائی دستگیر کردند و متهم ۳۰ ساله در تحقیقات پلیس به چهار فقره سرقت منازل مسکونی در تالش اعتراف کرد و به مرجع قضائی معرفی شد. 
فرمانده انتظامی شهرستان تالش از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سرقت، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha