۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85622637
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برداشت میوه‌های پائیزی در گیلان آغاز شد

۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85622637
برداشت میوه‌های پائیزی در گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - برداشت میوه‌های پائیزی شامل انار در ۴۸۲ هکتار و خرمالو در ۲۹۲ هکتار از باغ‌های استان گیلان آغاز شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش بینی کرد امسال یک هزار و ۷۶۵ باغدار در استان افزون بر چهار هزار تن محصول انار را به ارزش اقتصادی ۴۸۰ میلیارد ریال برداشت کنند.

صالح محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان‌های ماسال، رودبار، املش و تالش از مهمترین شهرستان‌های تولیدکننده انار در گیلان هستند.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول نوبرانه خرمالو از باغ‌های گیلان نیز گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ بهره‌بردار در این بخش فعالیت دارند و پیش بینی می‌شود که امسال افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ تن محصول خرمالو به ارزش اقتصادی ۵۴۰ میلیارد ریال از باغ‌های استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: تالش، لنگرود، آستارا، رودسر و املش از مهمترین شهرستان‌های تولیدکننده خرمالو در گیلان به شمار می‌روند؛ تالش بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان دارد.

برداشت انار تا اواخر آبان و خرمالو تا روزهای پایانی آذر در گیلان ادامه دارد؛ میوه انار برای اختلالات معده، مشکلات قلبی، مقابله با سرطان، مراقبت از دندان ها، درمان آرتروز، جبران کم خونی و بهبود دیابت مفید است.

میوه خرمالو نیز سرشار از ویتامین‌های مختلف است، این میوه به دلیل برخورداری از ۲ عنصر پتاسیم و منیزیم موجب کاهش چربی و فشارخون بالا می‌شود و برای سلامتی بیماران قلبی بسیار مفید است؛ همچنین خرمالو به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر و مواد آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین C، خاصیت ضد سرطانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha