احسان گوهریراد روز یکشنبه در گزارشی به معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایران اظهار داشت: در استان گلستان حدود ۲۵ هزار بازمانده از علم یا دانش آموز ترک تحصیل کرده وجود دارد که بیشتر آنها در مناطق دورافتاده روستایی شرق استان سکونت دارند.
وی ابراز داشت: ۷۰ درصد از این ۲۵ هزار دانشآموز بعلت مشکلات اقتصادی توان رفت و آمد به مدارس شهر یا روستاهای مجاور را ندارند و ۳۰ درصد دیگر نبود مدرسه در محل سکونتشان را دلیل ترک تحصیل اعلام کردهاند.
وی اظهار داشت: ایجاد مجتمع های آموزشی و مدارس شبانه روزی می تواند جمعیت زیادی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در گلستان جذب نظام آموزش کشور کند.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: به علت برخی مشکلات از قبیل به حد نصاب نرسیدن تعداد دانشآموزان امکان ساخت مدرسه در روستاهای دورافتاده استان وجود ندارد بنابراین با ایجاد مجتمع های آموزشی روستایی باید آن را جبران کرد.
به گزارش ایرنا استان گلستان ۳۶۲ هزار دانش آموز در سطح ۱۴ شهرستان و حدود هزار روستا دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همچنین گفت: طی سالهای اخیر نوسازی مدارس استان روند خوبی داشته بطوریکه ۹۰ درصد اهدافش در سند تحول بنیادین محقق شده که چشم انداز آن حذف مدارس گلی و خشتی و جمعآوری بخاریهای نفتی در مدارس بوده است.
گوهریراد اضافه کرد: اعتبارات نوسازی مدارس در گلستان ۵.۵ درصد رشد داشته و فقط طی سال جاری ۱۷۰ کلاس درس در قالب ۳۱ طرح عمرانی تحویل آموزش و پرورش استان شد.
وی بیان داشت: باوجود خدمات صورت گرفته سرانه فضای آموزشی گلستان نسبت به میانگین کشوری عقب است و سهم دانشآموزان استان از سرانه آموزشی کشور ۲.۵ درصد و در حوزه زیربنای ساختمانی ۲.۱ درصد است همچنین سهم آزمایشگاه ۲.۲ درصد و فضای ورزشی روباز و سرپوشیده تنها ۵۵ صدم درصد است.
وی گفت: سهم دانشآموزان گلستان از استخر فقط ۹ صدم درصد است اما در مقابل از فضاهای تربیتی، کانونهای پرورش فکری و دارالقرآن نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد.
به گزارش ایرنا معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سفر دو روزه به گلستان وضعیت فضای آموزشی استان را از نزدیک بررسی و رسیدگی خواهد کرد.
نظر شما