اعمال محدودیت‌ها در چهارمحال و بختیاری باید بازدهی بیشتری داشته باشد

شهرکرد- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ۲ هفته‌ای در خصوص قطع زنجیره انتقال این ویروس باید بالاترین بازدهی را در استان داشته باشد.

عبدالرضا علی‌محمدی روز پنجشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در تالار ابن سینای دانشگاه شهرکرد علوم پزشکی استان برگزار شد، تاکید کرد: مسوولان، مردم و گروه‌های مختلف برای کسب نتایج مطلوب مورد نظر ناشی از اعمال ۲ هفته‌ای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در استان همراهی، تعامل و همکاری تنگاتنگ داشته باشند.
وی افزود: البته موضوع و لزوم اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در چهارمحال و بختیاری باید برای مردم تبیین شود.
علی‌محمدی به شرایط سخت کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه و شرایط نامساعد اقتصادی مردم اشاره و تصریح کرد: روحانیون، ائمه جمعه و جماعت، فعالان فضای مجازی و رسانه‌های گروهی برای موفقیت در این تصمیم به مسوولان کمک کنند.
وی یادآور شد: امکانات، تجهیزات و تعداد نیروی انسانی کادر سلامت در استان محدود است اما این گروه تلاش فراوان و قابل توجهی در مقابله با ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن دارند.
دادستان مرکز استان اظهار داشت: تشدید کنترل مبادی ورودی و خروجی استان، جلوگیری از تردد خودروگردی، پرهیز از هرگونه تجمع و اعمال جریمه‌های سنگین و توقیف خودرو متخلفان ضرورت دارد.
وی گفت: کنترل ورودی بانک‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مطب پزشکان، پالایش مراجعه‌کنندگان و جلوگیری از ورود افراد دارای درخواست غیر ضروری، مورد توجه باشد.
علی‌محمدی تاکید کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا تا زمان ریشه‌کنی این ویروس، فرهنگ کمک‌های مومنانه و تخفیف یا بخشش در اجاره‌بهای ساختمان‌های مسکونی و تجاری در چهارمحال و بختیاری ضروری است.
شهردار شهرکرد نیز به نمایندگی از شهرداران چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰ هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی و گندزدایی معبرهای عمومی در مرکز استان توزیع شده است.
بهادر عبدالغنی تصریح کرد: در این مدت هشت هزار ماسک فیلتردار و چهار هزار و ۵۰۰ جفت دستکش در شهرکرد توزیع شد.
وی افزود: تمامی شهرداری‌های استان برای هرگونه فعالیت در زمینه ریشه‌کنی ویروس کرونا آمادگی همکاری دارند.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اداری چهارمحال و بختیاری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در این استان به مدت ۲ هفته با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن را تصویب کردند.
ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha