تاکید مجمع نمایندگان استان تهران برای اختصاص بودجه بر کاهش آلودگی هوا

تهران- ایرنا- سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از اختصاص بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان تهران و هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران روز چهارشنبه درباره مسائل و مشکلات کلان شهر تهران به ویژه مشکلات مرتبط با مسائل بودجه‌ای، زیرساخت‌های شهری، اصلاح ساختار شورا و اعتبارات مورد نیاز برای موضوع کاهش آلودگی در مجلس برگزار شد.

علی خضریان در جمع خبرنگاران در این باره افزود: در ابتدای این جلسه اعضای شورای شهر نکات موردنظر خود را به اختصار مطرح کردند که عمده صحبت‌ها در مورد عدم تخصیص بودجه کامل ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری با وجود ۲ برابر شدن هزینه‌ها و لزوم پیش بینی درآمد پایدار برای شهرداری‌ها با توجه به رشد حدود ۸۷ درصدی جامعه شهری بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: توجه به قوانین مرتبط با ایمن سازی ضوابط ساختمان‌ها، خروج پادگان‌ها از حریم مرکزی شهرها و اختصاص بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان نگرانی‌ها و دغدغه خود درباره نحوه مدیریت کلان شهر تهران بیان کردند، ‌ افزود: برخی انتقادها نسبت به شرایط فعلی نیز مطرح شد. همچنین استفاده از ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای ارائه لوایح مرتبط با مدیریت شهری و پرهیز از رویکرد سیاسی در اداره شهر از نکاتی بود که نمایندگان به اعضای شهر شورای تهران متذکر شدند.

خضریان ادامه داد: توجه به مقاوم سازی اطراف تهران و لزوم برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر تهران و همچنین توجه به بحث پسماند و امکان بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین برای بازیافت پسماند از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی از ظرفیت‌های شهرداری مناطق به عنوان بازوی اجرای شهرداری و شورای شهر نام برد و گفت: این ظرفیت‌ها فرصتی است که در اختیار نمایندگان شوراست که باید از آن استفاده بهتری شود و به جای افزایش تعداد نمایندگان شورای شهر که شاید آسیب‌زا باشد از این توان اجرایی برای بهبود اوضاع شهر تهران می‌توان بهره جست.

خضریان خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسات مجمع نمایندگان تهران به صورت کارگروه‌های تخصصی و یا به صورت عمومی تداوم داشته باشد، همچنین مسائل مرتبط با ویروس کرونا و نگرانی‌هایی در این خصوص نیز در کارگروه‌های مرتبط پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha