۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84104109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان بازرسی، دیده‌بان و ناظر امین در حوزه مبارزه با فساد است

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: سازمان بازرسی دستگاهی امین در نظام جمهوری اسلامی ایران و دیده‌بان و ناظری مطمئن در حوزه مبارزه با فساد است.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در جلسه شورای قضایی استان که به میزبانی سازمان بازرسی برگزار شد، افزود: نظارت سازمان بازرسی یک نظارت عام است که شامل همه دستگاه‌های دولتی بوده و از این جهت وظایف این سازمان سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه اهمیت نظارت و امر بازرسی از دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان بازرسی استان برای همه واضح است و یکی از اولویت‌های قوه قضائیه در سال جاری مبارزه با فساد است، اظهار داشت: در خصوص مبارزه با فساد هم رهبر معظم انقلاب و هم رییس قوه قضاییه تاکید مضاعف دارند و بنابراین تنها اعلام فساد و کشف آن، مشکل را حل نمی کند بلکه آنچه بسیار خوشحال کننده است مقابله با فساد بوده که این امر باید در کمترین زمان انجام  شود.
رپیس شورای قضایی استان زنجان با تاکید بر اینکه موضوع رسیدگی به پرونده های بازرسی نباید مشمول پرونده‌های نوبت دار شود گفت: حتماً باید این پرونده ها خارج از نوبت رسیدگی شود، به خصوص اگر فساد در دستگاه های دولتی باشد که این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند.
حجت الاسلام صادقی نیارکی اظهار داشت: سازمان بازرسی باید با تقویت وسایل و امکانات لازم و ضروری به سراغ کشف فساد برود و قدم های محکمی در این راستا بردارد.

وی افزود: ما خودمان را باید مجهز کنیم و با یک مأموریت ویژه‌تری به سراغ فساد و مبارزه با آن برویم، تا ضمن  کشف فساد بر مبنای فساد صورت گرفته مستندسازی انجام و فاسدان را تحویل مقامات قضایی دهیم و مقامات قضایی دیگر نباید هیچ اغماضی در برخورد با مفسدان داشته باشند.
حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: کسی که مرتکب فساد شده است نتیجه فساد را باید فوری ببیند و نباید وقفه در این مورد انجام شود، چراکه مبارزه با فساد باید دقیق، جدی و فوری انجام شود، البته از مدیران شایسته و پاکدست باید حمایت کنیم و نگذاریم با نگاه و جریان های سیاسی فاسد، اینها را بی جهت از مدیریت بردارند.
وی تاکید کرد: در انجام وظایف قانونی از هیچ مقامی اجازه نخواهیم گرفت، البته تعامل با دستگاه‌های اجرایی نیز در عین حال لازم در ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha