۷۱ میلیون لیتر مصرف بنزین در تربت‌حیدریه صرفه‌جویی شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر شرکت ملی ‌پخش‌فرآورده‌های ‌نفتی منطقه تربت‌حیدریه میزان صرفه‌جویی در مصرف بنزین را از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این شهرستان ۷۱ میلیون لیتر اعلام کرد.

جواد بلندی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این در حالی است که مصرف گاز سی.‌ان‌.جی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این منطقه با سه درصد افزایش به بیش از ۶۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی از جمله دلایل کاهش مصرف بنزین در منطقه تربت‌حیدریه را اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی از مرداد ماه امسال عنوان کرد و افزود: در این راستا تاکنون از مجموع هزار و ۴۲۵ خودرو ثبت نام شده، ۸۴۳ خودرو عمومی دوگانه سوز شده‌اند که این امر کاهش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در این منطقه را به همرا داشته است.

مدیر شرکت ملی ‌پخش‌فرآورده‌های ‌نفتی منطقه تربت‌حیدریه ادامه داد: در این مدت روزانه به طور میانگین ۲۶۰ هزار مترمکعب گاز سی.ان.جی از طریق ۳۲ جایگاه عرضه این سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شده ‌است.
وی روند افزایشی مصرف این فرآورده در سال جاری را بیانگر استقبال مردم از گاز سی.‌ان.‌جی به عنوان سوخت پاک و ارزان عنوان کرد و گفت: استفاده از سوخت سی‌.ان.‌جی ضمن کاهش مصرف بنزین، حفظ محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی، نقش مؤثری در اقتصاد خانواده و کشور ایفا می‌کند.
بلندی افزود: مالکان خودروهای عمومی شامل وانت بار و تاکسی می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی GCR.NIOPDC.IR نسبت به ثبت نام و اخذ نوبت برای دوگانه سوز کردن خودروهای خود اقدام کنند.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه، شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، گناباد، رشتخوار، بجستان، خواف، کاشمر و خلیل‌آباد را زیرپوشش دارد.
منطقه تربت‌حیدریه دارای ۵۹ جایگاه اختصاصی و فروشندگی سکودار، ۹ فروشندگی داخل اتاقک، ۲۰۰ فروشندگی تعاونی روستایی و همچنین ۳۲ جایگاه فعال عرضه "سی.ان.جی" است.
ناوگان حمل و نقل منطقه تربت‌حیدریه هم دارای ۱۷۴ نفتکش شامل ۱۱۰ دستگاه تریلی و ۵۴ دستگاه خودرو ۱۰ چرخ و ۱۰ دستگاه خودرو ۶ چرخ است.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha